Kaip „Google“ nepertraukiamas slinkimas gali paveikti parodymus ir CTR

Praėjusį mėnesį „Google“ mobiliuosiuose paieškos rezultatų puslapiuose įdiegė nepertraukiamo slinkimo funkciją. Vartotojams šis pakeitimas yra nedidelis „Google“ sąsajos patobulinimas, tačiau dėl paieškos rezultatų puslapių paslėpimo SEO specialistams kilo klausimų, kaip šis patobulinimas paveiks ataskaitų teikimą ir galimai paveiks naudotojų elgseną.

Kas yra nepertraukiamas slinkimas?

2021 m. spalio mėn. paskelbta, kad nepertraukiamas slinkimas pakeitė tradicinius, puslapiais suskirstytus „Google“ paieškos rezultatų puslapius mobiliesiems naudotojams. Užuot pateikusi naudotojams puslapių sąrašą pirmojo rezultatų puslapio apačioje, „Google“ dabar automatiškai įkelia kitą rezultatų puslapį.

Nenutrūkstamas slinkimas mobiliosios paieškos rezultatuose. Paveiksliukas: „Google“.
Automatiškai įkeliami iki keturių rezultatų puslapių (įskaitant pirmąjį puslapį). Ketvirtojo puslapio apačioje naudotojai gali bakstelėti mygtuką „See more“ ir įkelti daugiau rezultatų.

Galimas poveikis parodymams ir CTR

Iš pradžių, kai buvo pradėtas taikyti nepertraukiamas slinkimas, SEO specialistams kilo klausimų dėl to, kaip veiks ataskaitos ir kaip šis pokytis gali atsiliepti naujai naudotojų elgsenai. Trumpai tariant, ataskaitų teikimas „Search Console“ sistemoje išlieka toks pat, kaip ir prieš nepertraukiamą slinkimą, tačiau 11-20 pozicijose gali padaugėti parodymų.

Paieškos konsolės „Search Console“ ataskaitose pokyčių nėra. „Nepertraukiamas slinkimas taip pat nekeičia pozicijų ataskaitų teikimo „Search Console“, – tviteryje rašė Danny Sullivanas, „Google“ viešosios paieškos atstovas, – Pozicijų ataskaitos išlieka tokios pat, kaip ir tuo atveju, jei puslapiai nebūtų automatiškai įkeliami.“

„Search Console“ niekas nesikeičia – pozicija yra pozicija. Puslapių ten nesekame“, – pakartojo paieškos patarėjas Johnas Muelleris.

Kaip nepertraukiamas slinkimas gali paveikti naudotojų elgseną. „Manau, kad CTR 1-3 pozicijose vargu ar drastiškai pasikeis, tačiau žmonės, kurių didžioji dalis srauto priklauso nuo 8-10 pozicijų, gali pastebėti tam tikrą kritimą buvusių 2 puslapio pozicijų naudai“, – „Search Engine Land“ sakė „Moz“ vyresnysis paieškos mokslininkas Tomas Capperis. „Tačiau 8-10 pozicijų rėmimasis kaip strategijos dalis visada buvo nesaugi padėtis, todėl galbūt dėl to reitingų svyravimų poveikis šiems žmonėms bus šiek tiek mažesnis nei anksčiau“, – pridūrė jis, kalbėdamas apie hipotetinį scenarijų, pagal kurį prekės ženklo sąrašai pirmojo puslapio apačioje nukrenta į antrąjį puslapį.

Kadangi dėl nuolatinio slinkimo naudotojams daug lengviau pasiekti antrąjį rezultatų puslapį, 11-20 pozicijose esančių sąrašų parodymų gali šiek tiek padaugėti. „Taigi tikriausiai atsitiks taip, kad parodymai šiek tiek padidės. Paspaudimai išliks tokie patys. Tai reiškia, kad paspaudimų rodiklis turi tendenciją šiek tiek sumažėti“, – sakė Muelleris per „Google“ SEO biuro valandas. Jei paspaudimų rodiklis iš tiesų sumažės, gali būti sunku nustatyti, ar taip atsitiko dėl to, kad dėl nuolatinio slinkimo atsirado papildomų parodymų, ar tiesiog dėl to, kad naudotojams rezultatas pasirodė netinkamas.

Dauguma SEO specialistų, kurie kalbėjosi su „Seach Engine Land“ dėl šio straipsnio, teigė, kad jie dar nepastebėjo jokių reikšmingų parodymų pokyčių. Tačiau Lidia Infante, „Rise at Seven“ vyresnioji SEO strategijos vadovė, pastebėjo padidėjimą: „Tai gana ribota imtis, tačiau ji stipriai užsimena apie pokyčius.“ „Įspūdžiai (GSC) pagal sekamus raktažodžius mobiliajame telefone antrame puslapyje padidėjo 10 %, – sakė ji, – tai gana ribota imtis, tačiau ji stipriai užsimena apie pokyčius.“

Nepertraukiamas slinkimas ir paieškos ateitis

Dešimtmečius standartas buvo puslapiuoti paieškos rezultatai. Paieškos rezultatų funkcijos, reklamos ir kiti naudotojo sąsajos aspektai buvo planuojami atsižvelgiant į pirmąjį puslapį. Nepertraukiamas slinkimas pakeitė šią situaciją ir gali atverti visiškai naujų galimybių, kurių didžioji dalis greičiausiai bus palanki paieškos sistemoms.

„Tai gali atverti erdvę „Google“ ateityje sklandžiau pereiti prie daugiau funkcijų turinčio SERP, – sakė Capper, – neturint griežto 1 puslapio apribojimo, nebereikia rūpintis minimaliu organinių rezultatų skaičiumi iš pradžių įkeltame turinyje.“ Daugiau paieškos rezultatų funkcijų gali panaikinti poreikį naudotojams spausti rezultatą, sprendžiant užklausą tiesiai iš SERP. Jei paieškos sistemos galės išlaikyti naudotojus joms priklausančiose savybėse, jos taip pat gali turėti daugiau galimybių rodyti daugiau skelbimų.

Tačiau kai kurie SEO specialistai, atrodo, pritarė šiam pakeitimui dėl anksčiau buvusio didelio matomumo skirtumo tarp 10 ir 11 pozicijų (į kurias prieš nuolatinį slinkimą naudotojams tekdavo eiti į antrąjį rezultatų puslapį). „Apskritai tai bloga žinia SEO specialistams, ir mane nustebino, kad tiek daug SEO specialistų tam pritaria, – sakė Capperis, – aukštesnės pozicijos vertės sumažinimas, mano supratimu, sumažina ribinę mūsų amato vertę – tai reiškia, kad mūsų darbas vertas mažiau.“

 

 

 

 

Parašykite komentarą