„Google News” grįžta į Ispaniją po teisės aktų pakeitimų

2014 m. „Google News” nustojo veikti Ispanijoje po to, kai vietos teisės aktais buvo reikalaujama, kad naujienų leidėjai imtų mokestį iš „Google” už naujienų paslaugos antraščių, ištraukų ar ištisų straipsnių rodymą. Šiandien bendrovė pranešė, kad dėl karališkojo dekreto, kuriuo įgyvendinama Europos autorių teisių direktyva, naujienų paslauga Ispanijoje vėl pradės veikti kitų metų pradžioje.

Kas yra Europos Sąjungos autorių teisių direktyva? Pasak „Reuters”, šis teisės aktas „leidžia trečiųjų šalių internetinėms naujienų platformoms tiesiogiai derėtis su turinio teikėjais”, o ne įpareigoja jas visas imti iš naujienų paslaugų, pavyzdžiui, „Google News”, kolektyvinius mokesčius. Naujasis įstatymas reiškia, kad atskiri leidiniai gali pasirinkti, ar jie nori imti mokestį iš „Google” ir kitų naujienų agregavimo paslaugų už jų straipsnių įtraukimą, ar ne, o šios naujienų tarnybos gali pasirinkti, ar įtraukti juos į savo agregavimo platformas, ar ne.

Nauda leidėjams. Labai tikėtina, kad daugeliui leidėjų sumažėjo srautas, taigi ir pajamos iš reklamos, kai „Google News” ir panašios naujienų agregavimo paslaugos nustojo siūlyti platformą Ispanijoje. Ją vėl įtraukus į šią sritį, tikėtina, kad padidės peržiūrų ir skaitytojų skaičius.

Nauda „Google”. „Didžiausias skirtumas „Google” požiūriu yra tas, kad jai nebereikia mokėti mokesčio visai Ispanijos žiniasklaidos pramonei, o vietoj to ji gali derėtis dėl mokesčių su atskirais leidėjais”, – „The Verge” rašė Jamesas Vincentas. Daugelis leidinių galiausiai atsisakys šių mokesčių dėl srauto, kurį jie gauna iš tokių paslaugų kaip „Google News”. Akivaizdu, kad „Google” ir garsūs leidėjai šiose derybose bus pranašesni, o mažesni leidiniai, kurie negali sau leisti derėtis dėl mokesčių arba kurie turės susitaikyti su tuo, kad mokesčių nebus, greičiausiai pralaimės.

Kodėl mums tai rūpi. „Google News” (ir kitų naujienų šaltinių, pavyzdžiui, „Facebook”) sugrąžinimas į Ispaniją gali būti naudingas šios srities reklamuotojams, nes leidiniai gali gauti daugiau srauto iš šių naujienų kaupimo šaltinių. Laikas parodys, ar mažesni leidiniai sugebės pasipriešinti leidybos milžinams ir dirbti derybose su didžiosiomis technologijų bendrovėmis „Google” ir „Facebook”.

Similar Posts

Parašykite komentarą