Kas yra daugiapakopė rinkodara (MLM)? Apibrėžimas, prasmė ir pavyzdžiai

Kelių lygių marketingo MLM apibrėžimas - įrankių herojus

Šiame straipsnyje pateikiamas praktinis Daugiapakopė marketingas (MLM). Perskaitę suprasite šio galingo pagrindus marketingo įrankis.

Kas yra daugiapakopė marketingas (MLM)? Reikšmė

Daugiapakopė marketingas (MLM), dažnai (klaidingai) siejama su piramidine marketingas, yra verslo modelis, kai daugiapakopės marketingo įmonės kuria žmonių, įsipareigojusių parduoti savo produktą ar paslaugą, tinklą. MLM atveju esami platintojai raginami įdarbinti naujus platintojus. Tada jie gauna procentą savo įdarbintų darbuotojų pardavimo.

Sakoma, kad šie įdarbintieji yra platintojo pagrindinė linija. Platintojai taip pat užsidirba tiesiogiai parduodami produktus klientams. Produktai, kurie parduodami taikant šį metodą, daugiausia yra susiję su sveikata, taip pat grožio ir namų priežiūros produktai.

MLM yra patrauklus verslo pasiūlymas daugeliui žmonių. Tai suteikia jiems galimybę tapti didelės produktų platinimo vartotojams sistemos dalimi. Priešingai nei asmuo, kuris pradeda verslą nieko neturėdamas, MLM dalyviai iš karto gali gauti produktų tiekėjo paramą. Jie kartais taip pat siūlo mokymo kursus. Tokiu būdu MLM dalyvis gali palyginti lengvai sukurti savo klientų tinklą.

Praktiškai MLM dažniausiai pasireiškia tiesiogiai parduodant produktus ar paslaugas iš namų. Nepriklausomi atstovai tiekia produktus galutiniams vartotojams. MLM vadinamas daugiapakopiu dėl kelių lygių aspekto.

Kiekvienas atstovas turi galimybę įdarbinti kitus atstovus ir mokyti juos pradėti savo verslą bei užsidirbti pinigų iš savo žemesnės linijos pardavimo.

Daugiapakopė marketingas (MLM)

Pirmosios daugiapakopės marketingo kompanijų formos atsirado JAV 1940 m. Tuomet, pavyzdžiui, buvo daugybė priežiūros produktų paklausos, o įmonės bandė išsiaiškinti, kaip pasiekti potencialius klientus naudojantis tinklo marketingas.

Gimė idėja apie daugybę platintojų dideliame tinkle. Ši koncepcija pasirodė esanti labai sėkminga. Netrukus šį metodą pradėjo naudoti ir kitos įmonės. Net įprastos įmonės perėjo prie to meto naujo požiūrio į rinkodarą. Vėlesniais metais ši koncepcija palaipsniui paplito Kanadoje, Europoje ir galiausiai Azijoje.

Finansinio atlygio planas daugialypėje rinkodaroje (MLM)

Kiekviena MLM kompanija sukuria savo atlyginimų planą. Bendras visų MLM elementas yra tas, kad atlyginimų planą sudaro du galimi pajamų srautai.

Pirmąją atlygio formą MLM bendrovė moka atstovams komisinių forma už savo pačių pardavimą. Antroji atlygio forma mokama pagal kitų platintojų pardavimą pagrindinio atstovo tinkle.

Kaip minėta anksčiau, tinklas, kuriam vadovauja pagrindinis organizacinės hierarchijos atstovas, yra vadinamas „downline“ platintojais.

MLM efektyvumas

Tikimasi, kad MLM platintojai parduos produktus tiesiogiai galutiniams vartotojams, remdamiesi reklama iš lūpų į lūpas ir rekomendacijomis. Taip pat tikimasi, kad jie aktyviai bandys įdarbinti kitus žmones prisijungti prie MLM bendrovės platinimo tinklo kaip kiti pardavėjai.

Praktiškai dauguma naujokų praranda pinigus, kai įeina į tokį modelį. Nepaisant to, dalyviai raginami laikytis MLM filosofijos, nes tai žada didelę grąžą. Statistinis to netikrumas buvo pabrėžtas daug kartų, pavyzdžiui, Federalinės prekybos komisijos svetainėje.

Piramidės schemos

Ne kiekvienas kelių lygių marketingo pasiūlymas yra teisėta verslo galimybė. Piramidinės schemos dažnai naudojamos kaip sukčiavimo priemonė. Tai reiškia sąmoningą žmonių, kurie nekreipia dėmesio, pinigų ėmimą.

Piramidės struktūros taip pat priklauso nuo žmonių, kurie vėliau pažymimi kaip produkto ar paslaugos platintojai, įdarbinimo. Kaip ir teisėtų MLM atveju, piramidės schema suteikia galimybę užsidirbti įdarbinant ir pasirašant daugiau platintojų. Už juos taip pat atlyginama atsižvelgiant į apatinės linijos našumo lygį.

Piramidžių schemų ir MLM skirtumas

Skirtumas tarp MLM ir aukščiau aprašytų piramidžių schemų yra tas, kad MLM yra teisėtas, o piramidės – ne. Daugelyje šalių dalyvavimas piramidės schemoje yra nusikalstama veika, dėl kurios galite atsidurti kalėjime.

Tačiau gali būti sunku atskirti abu dalykus, ypač žmonėms, kurie ieško verslo galimybių.

Priežastis, kodėl piramidės schemos dažnai yra neteisėtos, yra dėl šių priežasčių. Vienintelis piramidžių schemų tikslas yra paimti žmonių pinigus ir panaudoti juos aukoms įdarbinti. MLM tikslas yra produktų marketingas. Paprasto MLM teorija yra ta, kad kuo didesnis platintojų tinklas, tuo daugiau produktų skėtinė įmonė parduos tinklo marketingasi.

Pripažįstant piramidės schemas

Reguliarios MLM kompanijos užtikrina, kad tapus platintoju nereikėtų didelių pradinių išlaidų. Kita vertus, to reikalauja neteisėtos piramidės schemos. Jie dažnai prašo žmonių investuoti daug pinigų.

Šios išlaidos vadinamos akcijų sąnaudomis. Jei tai yra teisėta MLM iniciatyva, įmonė visada atpirks neparduotas atsargas. Neteisėtos piramidės schemos to nepadarys.

Piramidinių schemų atveju daugiau dėmesio skiriama naujų platintojų verbavimui, o ne pardavimui galutiniams vartotojams. Tai aiškiai rodo, kad ši iniciatyva daugiausia skirta naujų platintojų įnešamiems pinigams.

Ar daugiapakopė marketingas (MLM) yra gera idėja?

Daugelio MLM reputacija yra prasta. Iš dalies taip yra dėl to, kad jos dažnai siejamos su neteisėtomis piramidžių veislėmis. Tiesa, kad MLM platintojų gedimų lygis yra gana didelis.

Tačiau yra keletas dalykų, dėl kurių neigiama teisėtų MLM iniciatyvų reputacija kartais būna nepagrįstai neigiama.

Pirmiausia tai, kad apie šias iniciatyvas pateikiama daug blogos informacijos. Pirmiausia nesėkmių skaičius privačiame versle yra gana didelis. Antra, lengviau nueiti nuo įmonės, į kurią platintojai investavo tik 50 eurų, nei nuo įmonės, kuriai reikėjo 5000 eurų pradinių investicijų.

Taip pat tiesa, kad daugelis MLM galimybių yra prastai pristatytos. Verbuojant platintojus paprastai reikia užsidirbti lengvų pinigų, o ne platintojai galvoja, kad tai geras produktas, arba tiki marketingo modeliu.

Tiesa ta, kad MLM kompanijos veikia kaip ir bet kuris kitas verslas. MLM iniciatyva gali pasisekti arba nepavykti. Svarbiausi aspektai yra tai, kad naujieji platintojai turi savo marketingo strategiją, suranda tinkamą tikslinę auditoriją ir kuria savo rinką.

Sėkmingo MLM pavyzdžiai

„Herbalife Nutrition Ltd.“ yra bene geriausiai žinomas MLM iš visų. Šis dažnai kalbamas daugiapakopis verslas gamina ir platina įvairius maisto papildus, kurie, kaip teigiama, padeda numesti svorio ir pagerinti sveikatą.

Visą „Herbalife“ tinklą sudaro daugiau nei 500 000 platintojų. „Herbalife“ veikla buvo tiriama daugybę kartų. Ši didelė įmonė taip pat ne kartą buvo kreiptasi į teismą. Verslininkas Williamas Ackmanas kaltina bendrovę piramidės schemos metodų taikymu. Kita vertus, „Herbalife“ tvirtina, kad didžiąją dalį savo pajamų sudaro produktų pardavimas, o ne įdarbinimas. Ji teigia, kad platintojams siūlo daug apsaugos, pavyzdžiui, su pinigų grąžinimo garantija. Tai reiškia, kad naujiems nariams nebus įstrigę daugybė neparduodamų produktų.

Kitos įmonės, naudojančios MLM verslo modelį, taip pat dažnai būna teismo proceso temos. Teisinės pretenzijos šioms įmonėms dažnai yra susijusios su:

  • Akcentuojamas įdarbinimas, o ne pardavimas
  • Panašumai su neteisėtomis piramidžių schemomis
  • Kainos nustatymas
  • Turto prievartavimas ir antrojo kambario pasiūlymai
  • Slapti kompensacijų paketai
  • Išnaudoti asmeninius santykius
  • Sudėtingos ir neįprastos kompensavimo strategijos
  • Į kultą panašių metodų grupės susiduria, kad padidintų entuziazmą

Patarimai, kaip sėkmingai naudotis MLM

Sėkmė MLM srityje priklauso nuo kelių dalykų. Jei ketinate prisijungti prie tokios iniciatyvos, turėkite omenyje šiuos dalykus.

  1. Raskite įmonę, kuri yra tokios asociacijos, kaip tiesioginio pardavimo asociacija, narė. Jie reikalauja, kad įmonės narės būtų etiškos.
  2. Pasirinkite paslaugą ar produktą, kuris iš tikrųjų domina. Jei negalite jaudintis dėl produkto, bus sunku priversti kitus būti tokiais pat. Vartojami produktai paprastai veikia gerai. Jei kam nors patinka produktas, jie greičiausiai grįš.
  3. Pažvelkite į įmonės istoriją ir atlyginimų schemą. Svarbu suprasti, kaip įmonė uždirba pinigus. Taip pat svarbu atidžiai laikytis rekomenduojamų marketingo metodų.
  4. Elkitės su savo verslu kaip su tikra įmone. Nepaisant MLM pretenzijų, tai nėra sėkmės istorija visiems. Kaip ir bet kuriame versle, MLM reikalauja motyvacijos, tinkamos marketingo strategijos ir novatoriškų idėjų. MLM ar bet kokio kito verslo sėkmė priklauso nuo jo įdėto darbo.

MLM privalumai

Pradėti MLM iniciatyvas gali būti gera mintis, jei tai bus padaryta tinkamai. Tai suteikia daug privalumų, palyginti su kitomis verslo galimybėmis:

Finansiniai pranašumai

Pradėdami MLM iniciatyvą, nepamirškite informacijos apie auksines pilis danguje. Kaip ir bet kuriam kitam verslui, tam reikia sunkaus darbo ir vizijos. MLM gali tapti sėkminga, jei bus skirta pakankamai laiko ir pastangų. Pastangos, kurias įdėsite, uždirbs daugiau pinigų.

Daugelis žmonių, be įprastų darbų, užsiima tiesiogine pardavimu (MLM) ir uždirba šiek tiek papildomų pinigų.

Lanksčios darbo valandos ir darbo vietos

Tiesioginis pardavimas tenkina daugelio žmonių poreikius. MLM suteikia platintojams galimybę dirbti visur, kur jie nori ir kada nori. Tai suteikia nariams laisvę planuoti savo dieną, atsižvelgiant į esamus prioritetus ir atsakomybę.

Santykiai

Viena MLM iniciatyvų ypatybė yra ta, kad ji daugiausia susijusi su tinklų kūrimu. Tai užmezga narius su grupe bendraminčių, turinčių tą patį tikslą. Pavyzdžiui, žmonėms, persikeliantiems į naują vietą, tai yra geras būdas susipažinti su naujais žmonėmis.

Apibendrinant daugiapakopę rinkodarą (MLM)

Daugiapakopė marketingas (MLM) yra verslo modelis, pagal kurį MLM įmonės kuria platintojų tinklą, kurie jiems parduoda produktus ar paslaugas. Naujiems platintojams, prisijungiantiems prie MLM iniciatyvų, suteikiama parduodamų produktų atsargų ir tikimasi, kad jie patys įdarbins naujus platintojus. Jie tada …

Parašykite komentarą