Kas yra KPI?

Kas yra KPI?

KPI reiškia pagrindinį veiklos rodiklį, t. y. kiekybiškai išmatuojamą konkretaus tikslo veiklos rezultatų matą per tam tikrą laiką. KPI yra tikslai, kurių komandos gali siekti, orientyrai pažangai įvertinti ir įžvalgos, padedančios visos organizacijos darbuotojams priimti geresnius sprendimus. Nuo finansų ir žmogiškųjų išteklių iki marketingo ir pardavimų – pagrindiniai veiklos rodikliai padeda kiekvienai verslo sričiai judėti į priekį strateginiu lygmeniu.

KPI reikšmė ir metrikos reikšmė
Nors pagrindiniai veiklos rodikliai ir metrikos yra susiję, jie nėra tapatūs. Štai trumpas paaiškinimas:

KPI – tai pagrindiniai tikslai, kuriuos turėtumėte stebėti, kad padarytumėte didžiausią poveikį strateginiams verslo rezultatams. Pagrindiniai veiklos rodikliai palaiko jūsų strategiją ir padeda komandoms sutelkti dėmesį į tai, kas svarbu. Pagrindinio veiklos rodiklio pavyzdys: „tiksliniai nauji klientai per mėnesį“.
Metrikos matuoja kasdienės verslo veiklos, kuria remiami jūsų pagrindiniai veiklos rodikliai, sėkmę. Nors jie daro įtaką jūsų rezultatams, jie nėra patys svarbiausi rodikliai. Keletas pavyzdžių: „apsilankymai parduotuvėse per mėnesį“ arba „baltųjų knygų atsisiuntimai“.
Norėdami sukurti verslo žvalgybos informaciją, turėtumėte stebėti ir strateginius pagrindinius veiklos rodiklius, ir taktinius metrikus. Kad geriau suprastumėte savo pagrindinių rodiklių efektyvumą, turite žinoti pagalbinius rodiklius.

Kodėl KPI yra svarbūs?

KPI yra svarbus būdas užtikrinti, kad jūsų komandos padėtų siekti bendrų organizacijos tikslų. Štai keletas svarbiausių priežasčių, kodėl jums reikia pagrindinių veiklos rodiklių.

Palaikykite savo komandų suderinamumą: Nesvarbu, ar vertinate projekto sėkmę, ar darbuotojų darbo rezultatus, pagrindiniai veiklos rodikliai padeda komandoms judėti ta pačia kryptimi.
Patikrinkite savo būklę: Pagrindiniai veiklos rodikliai leidžia realiai įvertinti organizacijos būklę – nuo rizikos veiksnių iki finansinių rodiklių.
Atlikti koregavimus: Pagrindiniai veiklos rodikliai padeda aiškiai matyti savo sėkmes ir nesėkmes, kad galėtumėte daryti daugiau to, kas veikia, ir mažiau to, kas neveikia.
Laikykite savo komandas atskaitingomis: Užtikrinkite, kad visi teiktų naudą, naudodami pagrindinius veiklos rodiklius, kurie padeda darbuotojams sekti savo pažangą, o vadovams – judėti pirmyn.

KPI tipai

Pagrindinių veiklos rodiklių būna įvairių. Vieni jų naudojami siekiant įvertinti mėnesio pažangą siekiant tikslo, kiti yra orientuoti į ilgesnį laikotarpį. Visiems pagrindiniams veiklos rodikliams bendra tai, kad jie yra susieti su strateginiais tikslais. Čia apžvelgiami kai kurie dažniausiai pasitaikantys KPI tipai.

Strateginiai: šie didelės apimties pagrindiniai veiklos rodikliai stebi organizacijos tikslus. Vadovai paprastai vertina vieną ar du strateginius KPI, kad sužinotų, kaip organizacijai sekasi bet kuriuo metu. Pavyzdžiui, investicijų grąža, pajamos ir rinkos dalis.
Veiklos: Šiais pagrindiniais rodikliais paprastai vertinama trumpesnio laikotarpio veikla, daugiausia dėmesio skiriama organizacijos procesams ir efektyvumui. Kai kurie pavyzdžiai: pardavimai pagal regionus, vidutinės mėnesio transporto išlaidos ir vieno įsigijimo kaina (CPA).
Funkcinis padalinys: Daugelis pagrindinių veiklos rodiklių yra susiję su konkrečiomis funkcijomis, pavyzdžiui, finansų ar IT. IT srityje gali būti stebimas laikas, per kurį išsprendžiama problema, arba vidutinė veikimo trukmė, o finansų srities pagrindiniai rodikliai – bendrojo pelno marža arba turto grąža. Šie funkciniai KPI taip pat gali būti klasifikuojami kaip strateginiai arba operatyviniai.
Pirmaujantys ir atsiliekantys: Nepriklausomai nuo to, kokio tipo pagrindinį veiklos rodiklį nustatote, turėtumėte žinoti, kuo skiriasi pirmaujantys ir atsiliekantys rodikliai. Pirmaujantys pagrindiniai rodikliai gali padėti numatyti rezultatus, o atsiliekantys pagrindiniai rodikliai stebi tai, kas jau įvyko. Organizacijos naudoja abiejų rodiklių derinį, kad užtikrintų, jog stebi tai, kas svarbiausia.

Kaip apskaiciuoti kpi indeksą

Pagrindinė KPI formulė Nr. 1: Skaičiai
Skaičiavimas yra bene paprasčiausias būdas nustatyti stebimo dalyko kiekį:

Klientų, kurie yra patenkinti, skaičius
Nelaimingų atsitikimų darbe skaičius
Pardavimų skaičius
Skaičiai labai gerai veikia, kai arena, sritis ar populiacija, kurioje stebite veiklos rezultatą, laikui bėgant išlieka beveik vienodo dydžio.

Tačiau kai populiacija laikui bėgant keičiasi, skaičiavimai yra klaidinantys. Procentinė dalis tiksliau parodys, kokiu mastu jūsų veiklos rezultatas yra pasiekiamas.

Pagrindinė KPI formulė Nr. 2: procentai
Procentai – tai populiacijoje esančių daiktų ar žmonių, kuriems būdingas tam tikras požymis, skaičiai, padalyti iš bendro populiacijos dydžio ir padauginti iš 100:

Patenkintų klientų procentinė dalis
Darbuotojų, kurie susižeidė darbe, procentinė dalis
Pardavimo skambučių, po kurių įvyko pardavimas, procentinė dalis
Procentai puikiai tinka, kai jus domina, kokia tikslinės populiacijos dalis atitinka jūsų veiklos rezultatą.

Tačiau procentai reiškia, kad jūsų rezultatas yra juodas arba baltas. Arba klientai yra patenkinti, arba ne. Darbuotojai arba patyrė nelaimingą atsitikimą darbe, arba ne. Tačiau jie nepasako laipsnio ar masto, pavyzdžiui, kiek patenkintas ar kiek susižeidė.

Pagrindinė KPI formulė Nr. 3: sumos arba sumos
Skaičiai paprastai laikomi diskrečiaisiais rodikliais, nes jų reikšmės gali būti tik sveikieji skaičiai, o sumos arba sumos paprastai laikomos tęstiniais rodikliais, nes jų reikšmės gali būti bet kokios, įskaitant dešimtainius skaičius:

Bendras laikas, praleistas skambinant pardavėjams
Bendros pardavimo pajamos, už kurias išrašytos sąskaitos faktūros
Panašiai kaip ir skaičiavimai, sumos ir sumos gali būti klaidinančios, jei laikui bėgant keičiasi apimties ar galimybės dydis. Jei bendras laikas, sugaištas pardavimo skambučiams gegužės ir birželio mėnesiais, yra 45,25 valandos, tačiau bendras pardavimo skambučių skaičius gegužės mėnesį yra dvigubai didesnis nei birželio mėnesį, veikiausiai reikėtų kitaip vertinti veiklos rezultatus.

 

Pagrindinio veiklos rodiklio (KPI) apibrėžtis

Pagrindinis veiklos rodiklis – tai išmatuojama vertė, rodanti, kaip efektyviai įmonė siekia pagrindinių verslo tikslų. Organizacijos naudoja KPI įvairiais lygmenimis, kad įvertintų savo sėkmę siekiant tikslų.

Parašykite komentarą