Kas yra marketingas – kokia jo paskirtis?
Žodyne marketingą apibrėžia kaip „produktų ar paslaugų reklamą ir pardavimą, įskaitant rinkos tyrimus ir reklamą”.
Jei dirbate rinkodaros srityje, kaip ir aš, tikriausiai jums sunku apibrėžti rinkodaros sąvoką, nors ją matote ir naudojate kiekvieną dieną – rinkodaros sąvoka yra pernelyg plati ir kintanti, kad ją būtų galima aiškiai apibrėžti.
Šis apibrėžimas atrodo nenaudingas.
Pavyzdžiui, pardavimo dalis šiek tiek per daug sutampa su apibrėžimu „kas yra pardavimas”.
Tačiau įsigilinęs pradėjau suprasti, kad iš tikrųjų rinkodara labai persidengia su reklama ir pardavimais. Rinkodara dalyvauja visuose verslo etapuose, nuo pradžios iki pabaigos.
Kas yra rinkodara?
Marketingas – tai bet kokie veiksmai, kurių įmonė imasi, kad pritrauktų auditoriją prie įmonės produkto ar paslaugų, naudodama aukštos kokybės pranešimus. Rinkodara siekiama, kad turinys potencialiems klientams ir vartotojams suteiktų savarankišką vertę, o ilgalaikis tikslas būtų parodyti produkto vertę, sustiprinti lojalumą prekės ženklui ir galiausiai padidinti pardavimus.
Iš pradžių stebėjausi, kodėl rinkodara yra būtinas komponentas kuriant produktą, parduodant ar platinant mažmeninėje prekyboje. Tačiau kai pagalvoji, tai įgauna prasmę – marketingo specialistai tvirčiausiai laiko pirštą ant jūsų vartotojo asmenybės pulso.
Nemokamas šaltinis: Turinio rinkodaros planavimo šablonas
Rinkodaros tikslas – nuolat tirti ir analizuoti savo vartotojus, rengti tikslines grupes, siųsti apklausas, tirti apsipirkimo internetu įpročius ir užduoti vieną pagrindinį klausimą: „Kur, kada ir kaip mūsų vartotojas nori bendrauti su mūsų įmone?”.
Čia panagrinėsime rinkodaros tikslus, taip pat rinkodaros rūšis, 4 P rinkodaros principus ir skirtumą tarp rinkodaros ir reklamos.
Nesvarbu, ar esate patyręs rinkodaros specialistas, norintis atnaujinti apibrėžimus, ar pradedantysis, norintis suprasti, kas apskritai yra rinkodara, mes jums padėsime. Pasinerkime į šią temą.
Marketingo paskirtis
Rinkodara – tai procesas, kurio metu siekiama sudominti žmones jūsų įmonės produktu ar paslauga. Tai vyksta atliekant rinkos tyrimus, analizę ir suprantant savo idealaus kliento interesus. Rinkodara susijusi su visais verslo aspektais, įskaitant produktų kūrimą, platinimo metodus, pardavimus ir reklamą.
Šiuolaikinė rinkodara prasidėjo XX a. šeštajame dešimtmetyje, kai žmonės pradėjo naudoti ne tik spausdintą žiniasklaidą produktui reklamuoti. Televizijai, o netrukus ir internetui, pradėjus veikti namų ūkiuose, rinkodaros specialistai galėjo vykdyti ištisas kampanijas įvairiose platformose. Kaip ir galima tikėtis, per pastaruosius 70 metų rinkodaros specialistai tapo vis svarbesni nustatant, kaip verslas parduoda produktą vartotojams, kad jis būtų sėkmingas.
Marketingo tipai
Jūsų rinkodaros kampanijų vieta priklauso tik nuo to, kur jūsų klientai praleidžia laiką. Patys turite atlikti rinkos tyrimą, kuris padėtų nustatyti, kokie rinkodaros tipai – ir koks kiekvieno tipo priemonių derinys – geriausiai tinka jūsų prekės ženklui kurti.
Toliau pateikiame keletą šiandien aktualių rinkodaros rūšių, iš kurių kai kurios išlaikė laiko išbandymą:Optimizavimas paieškos sistemoms: Paieškos sistemų optimizavimo procesas: sutrumpintai „SEO” – tai svetainės turinio optimizavimas, kad jis būtų rodomas paieškos sistemų rezultatuose. Jį naudoja rinkodaros specialistai, norėdami pritraukti žmones, kurie atlieka paieškas, reiškiančias, kad juos domina informacija apie tam tikrą pramonės šaką.
Tinklaraščių marketingas: Tinklaraščių rinkodara: Tinklaraščiai nebėra išskirtinai individualaus rašytojo reikalas. Dabar prekių ženklai skelbia tinklaraščius, kuriuose rašo apie savo pramonės šaką ir puoselėja internete informacijos ieškančių potencialių klientų susidomėjimą.
Socialinės žiniasklaidos marketingas rinkodara: Įmonės gali naudotis „Facebook”, „Instagram”, „Twitter”, „LinkedIn” ir panašiais socialiniais tinklais, kad laikui bėgant sukurtų įspūdį savo auditorijai.
Spaudos rinkodara: Kadangi laikraščiai ir žurnalai vis geriau supranta, kas prenumeruoja jų spausdintą medžiagą, įmonės toliau remia straipsnius, fotografijas ir panašų turinį leidiniuose, kuriuos skaito jų klientai.
Rinkodara paieškos sistemose: Ši rinkodaros rūšis šiek tiek skiriasi nuo pirmiau aprašyto SEO. Dabar įmonės gali sumokėti paieškos sistemai už nuorodų patalpinimą jos indekso puslapiuose, kurie turi didelį poveikį jų auditorijai. (Tai sąvoka, vadinama „mokėk už paspaudimą” – jos pavyzdį pateiksiu kitame skyriuje).
Vaizdo įrašų marketingas: Kadaise buvo tik reklaminiai klipai, o dabar rinkodaros specialistai skiria pinigų įvairiems vaizdo įrašams, kurie linksmina ir moko pagrindinius klientus, kurti ir skelbti.