Kas yra rinkodaros planas?

Kas yra rinkodaros planas?

Rinkodaros plano apibrėžimas ir pavyzdžiai

Rinkodaros planas yra planas įvesti ir pristatyti savo produktą ar paslaugą potencialiems klientams . Tai nebūtinai turi būti ilga ir jos užbaigimas nereikalauja daug pinigų, tačiau tam reikės tam tikrų tyrimų ir pastangų.

Darbas kuriant šį rinkodaros planą gali padėti užtikrinti įmonės sėkmę vėliau. Sužinokite, kaip galite tai naudoti savo smulkiajam verslui.

Kas yra rinkodaros planas?

Rinkodaros plane apibūdinama specifinė verslo rinkodaros strategija ir pateikiami konkretūs veiksmai, kurių reikia imtis, ir numatomi rezultatai. Rinkodaros planai yra įmonių planai, skirti vykdyti ir įvertinti rinkodaros pastangų rezultatus per tam tikrą laikotarpį. Yra įvairių tipų rinkodaros planai, įskaitant:

  • Mokama rinkodara : reklama ir mokėjimas už paspaudimą
  • Socialinės žiniasklaidos rinkodara : naudojant įvairius socialinės žiniasklaidos kanalus, tokius kaip „Facebook“, „Instagram“ ar „Twitter“
  • Laikotarpio rinkodara : kampanijos, naudojamos per nustatytą laikotarpį
  • Turinio rinkodara : naudojant originalų turinį produktui ar paslaugai demonstruoti
  • Naujų produktų ar paslaugų rinkodara : planuokite pristatyti produkto pristatymą

Kaip veikia rinkodaros planas

Veiksmingas rinkodaros planas padeda įmonei suprasti tikslinę rinką ir konkurenciją, rinkodaros sprendimų poveikį ir rezultatus, taip pat pateikia kryptį būsimoms iniciatyvoms. Negalite sukurti rinkodaros plano be  rinkos tyrimų , kurie nukreiptų visas jūsų rinkodaros pastangas, suteikiant jums svarbios informacijos apie jūsų potencialius klientus (  tikslinę rinką ) ir jūsų produktų bei paslaugų įgyvendinamumą. Rinkos tyrimai turėtų apimti:

  • Pramonės ir ekonomikos tendencijų stebėjimas
  • Tyrinėdami varžybas nustatykite, kaip galite įgyti konkurencinį pranašumą kainodaros ir klientų aptarnavimo srityse
  • Geriausių būdų pasiekti tikslinę rinką per tradicinę reklamą, socialinę žiniasklaidą ir kitus kanalus nustatymas

Rinkodaros planai gali skirtis priklausomai nuo pramonės, produktų ar paslaugų tipo ir tikslų, kuriuos norite pasiekti, tačiau daugumoje planų yra tam tikrų esminių elementų:

  • Santrauka ir verslo aprašymas
  • Situacijos analizė
  • Rinkodaros tikslai ir verslo tikslai
  • Tikslinė rinka ir pristatymo planas
  • Unikalus pardavimo pasiūlymas ir taktika
  • Pranešimų gairės
  • Biudžetas
  • Stebėjimas ir vertinimas

Santrauka yra aukšto lygio rinkodaros plano apžvalga. Šiame skyriuje turėtų būti pateikta trumpa plano santrauka tiems, kurie gali neskaityti viso dokumento. Verslo aprašymas yra tai, kas yra verslas, įskaitant vietą, verslo savininkus, padėtį rinkoje, įmonės  misiją  ir pagrindines vertybes bei išorinius veiksnius, kurie šiuo metu daro įtaką arba galiausiai gali turėti įtakos verslui.

Jūsų  situacijos analizė  išsamiai apibūdina jūsų rinkodaros pastangų kontekstą. Šiame skyriuje atidžiai apžvelgsite vidinius ir išorinius veiksnius, kurie turės įtakos jūsų rinkodaros strategijai. Daugelis įmonių atlieka  SSGG analizę , kuri sujungia išorinę ir vidinę analizę, kad apibendrintų jūsų stipriąsias, silpnąsias, galimybes ir  grėsmes .

SSGG analizė taip pat turėtų pabrėžti sritis, kuriose verslas turės tobulėti, kad galėtų efektyviau konkuruoti.

Rinkodaros tikslai bus susieti su bendrais verslo tikslais, tačiau jie sutelks dėmesį tik į tas verslo dalis, kurioms rinkodara gali turėti įtakos. Pavyzdžiui, jei bendras įmonės tikslas yra kitais metais tam tikra procentine dalimi padidinti pajamas iš pakartotinio verslo, susijęs rinkodaros tikslas gali būti paskatinti tam tikrą skaičių klientų kiekvieną mėnesį užsiregistruoti į premijų programą.

Tikslinių rinkų samprata yra vienas iš svarbiausių rinkodaros aspektų. Nerealu manyti, kad galite pritraukti visus, todėl turite nustatyti savo idealius klientus. Norite sužinoti, kas jiems patinka, kas nepatinka ir kur jų galite rasti. Platinimo ir pristatymo plane nurodoma, kaip įmonė parduos ir pristatys savo produktus klientams. Pardavimo ir pristatymo metodai apima mažmeninę prekybą, didmeninę prekybą, tiesiogiai į namus ar verslą ar internetu.

Susipažinimas su tiksline rinka ir segmentavimas į dar mažesnes grupes konkrečioms akcijoms gali padėti nuspręsti, kur skirti išteklių ir kokias taktikas bei pranešimus naudoti.

Unikalus pardavimo pasiūlymas  aprašoma, kaip bendrovė įgis konkurencinį pranašumą rinkoje tiekdama vieną ar daugiau iš šių išmokų klientams:

  • Pateikti unikalų ar geresnį produktą
  • Pateikti mažesnes kainas
  • Geresnio klientų aptarnavimo užtikrinimas

Strategijos yra požiūriai, kurių norite laikytis, kad pasiektumėte tuos tikslus. Pvz., Jei kiekvieną mėnesį bandote priversti tam tikrą skaičių žmonių prisiregistruoti dalyvauti klientų apdovanojimų programoje, jūsų strategija gali būti supažindinti naujus klientus su apdovanojimų programa su individualizuotais kvietimais, išryškinančiais jiems įdomius apdovanojimus ir tada teikia puikų klientų aptarnavimą, kad padėtų jiems pradėti.

Jūsų taktika yra konkretūs veiksmai, kurių imsitės įgyvendindami nustatytas strategijas. Tarkime, supažindinsite naujus klientus su apdovanojimų programa suasmenintais kvietimais. Tokiu atveju viena taktika, kurią galėtumėte naudoti, yra išsiųsti el. Laiškus, adresuojančius kiekvieną naują klientą vardu, ir pranešti jiems apie kai kuriuos konkrečius atlygius, kuriuos jie gali gauti, kartu su nuoroda, leidžiančia lengvai užsiregistruoti premijų programoje.

Tinkami pranešimai gali padėti nustatyti jūsų prekės ženklo pozicijas rinkoje, padėti išsiskirti iš konkurentų, parodyti vertę potencialiems klientams ir pasiekti konkrečią auditoriją. Savo bendrajame plane galite nustatyti keletą bendrų pranešimų siuntimo gairių, tada jas naudoti kaip atspirties tašką kuriant konkretesnius pranešimus kiekvienai kampanijai ir skirtingiems tikslinės rinkos segmentams.

Parašykite komentarą