Kiek išleisti SEO: Jūsų verslui tinkančios biudžeto strategijos
Nuolatinė išlaidų SEO didėjimo tendencija rodo, kad rinkodaros specialistai supranta SEO vaidmenį padedant potencialiems klientams rasti jų pasiūlymus. Skaičiuojama, kad vien 2020 m. JAV įmonės investavo 79,3 mlrd. dolerių, kad padidintų savo organinį pėdsaką.
Tačiau net jei ir žinote, kokia svarbi SEO reikšmė jūsų rinkodarai, kitas klausimas – nuspręsti, kiek jai išleisti. Nors nėra vienos formulės, kaip nustatyti SEO biudžetą, pateikiame keletą strategijų, kuriomis galite pasinaudoti, kad rastumėte jūsų verslui tinkamą skaičių.
Rinkodaros biudžeto suskirstymas
Naujausi duomenys rodo, kad B2C organizacijos rinkodarai skiria vidutiniškai 5-12 % savo pajamų, o B2B įmonės rinkodaros išlaidoms skiria apie 8-9 % savo pajamų. Iš šių bendrų išlaidų, kaip praneša „Forrester Research”, įmonės vidutiniškai pusę savo rinkodaros biudžeto skiria internetinėms strategijoms, pavyzdžiui, SEO, tiesioginiam elektroniniam paštui, socialinei žiniasklaidai ir duomenų analizei. Jei jūsų verslas yra visiškai paremtas žiniatinkliu, tikėtina, kad skaitmeninėms strategijoms išleisite didesnę viso biudžeto dalį.
Pavyzdinis SEO biudžeto paskirstymas
Remiantis 2021 m. CMO apklausos duomenimis, beveik 74 proc. įmonių investuoja į SEO. Kiekviena įmonė turi savitų poreikių, o suma, kurią turėtumėte skirti biudžete, priklauso nuo jūsų verslo modelio ir nišos, tačiau vis tiek gali būti naudinga pažvelgti į keletą pavyzdžių.
Toliau pateiktoje diagramoje, remiantis tais pačiais apklausos duomenimis, pavaizduotas vidutinis biudžeto paskirstymas skirtingų tipų įmonėms (B2B arba B2C), turinčioms skirtingo dydžio pajamas.
Iš šios lentelės galima spręsti, kaip galėtų atrodyti jūsų bendras rinkodaros ir SEO biudžetas aukštu lygiu.
Dabar pereikime į gilesnį lygmenį. Kaip strateguojate šį vertingą biudžetą, kad jis padėtų pasiekti metinius rinkodaros rodiklius?
5 būdai, kaip nustatyti, kiek išleisti SEO
Sudarydami SEO biudžetą, turite įvairių galimybių – taikomi įvairūs metodai, pradedant apytiksliais procentais nuo visų pajamų ir baigiant tikslesniais skaičiavimais, pagrįstais rinkodaros rodikliais:
1. Skirkite dalį viso rinkodaros biudžeto
Kaip tai veikia
Skirkite tam tikrą skaitmeninės rinkodaros biudžeto procentinę dalį, remdamiesi tuo, kiek priklausote nuo svetainės lankomumo, kad galėtumėte generuoti pardavimus. (Pavyzdžiui, e. prekybos įmonė greičiausiai daugiau lėšų skirs SEO, nei jos analogiška įmonė, prekiaujanti plytinėmis parduotuvėmis).
Tą patį galite padaryti ir nustatydami fiksuotą sumą doleriais: išnagrinėkite rinkodaros biudžeto eilutes ir nuspręskite, kiek, jūsų manymu, galite sau leisti skirti SEO.
Atminkite, kad
Skirdami didžiulę rinkodaros biudžeto dalį neatsižvelgsite į konkrečius SEO poreikius.
Jei SEO biudžetą grindžiate suma, kurią, jūsų manymu, galite sau leisti, tai gali reikšti, kad išleisite nepakankamai, kad pasiektumėte reikšmingų rezultatų. Atlikusi didelės apimties SEO paslaugų analizę, „Backlinko” nustatė tiesioginį ryšį tarp išlaidų ir pasitenkinimo. Duomenys atskleidžia, kad tie, kurie pasirinko mažo biudžeto SEO, išėjo mažiau patenkinti nei tie, kurie į SEO, kaip rinkodaros kanalą, investavo daugiau.
2. Atitikite savo konkurentus
Kaip tai veikia
Įmonės, turinčios konkurentų, kurie agresyviai taikosi į pramonės šakos raktažodžius, turi skirti daugiau lėšų SEO, kad išlaikytų organinio srauto dalį. Palyginkite savo esamas pozicijas paieškos sistemose su konkurentų pozicijomis ir įvertinkite alternatyviąsias išlaidas, kurias patirsite dėl to, kad prarasite klientus.
Turėkite omenyje
Šis metodas padeda nuspręsti, kiek pirmenybę teikti SEO, tačiau gali padėti pasiekti tik pusę tikslo. Kitas žingsnis – nustatyti SEO biudžetą, kurio jums reikės, kad pralenktumėte konkurentus, o kad atsakytumėte į šį klausimą, galite gauti nemokamą SEO konsultaciją.
3. Apsvarstykite savo rinkodaros tikslus
Kaip tai veikia
Prieš skirdami konkrečią dolerių sumą šiai biudžeto eilutei, pagalvokite apie savo SEO tikslus platesnių rinkodaros tikslų kontekste.
Į kokią sritį patenka SEO? Galvokite apie savo organinės paieškos potencialą realistiškai nusiteikę. Ar pasikliaujate organinės paieškos srauto augimu, kad pasiektumėte pagrindinius KPI, pavyzdžiui, potencialių klientų ar pardavimų? O gal pasiekiate pajamų tikslus ir siekiate plėsti prekės ženklo žinomumą? Įsitikinkite, kad nustatėte tinkamus vidinius lūkesčius dėl savo rinkodaros investicijų ir pakankamai kanalo, kad pasiektumėte norimų rezultatų.
Turėkite omenyje
Norint suderinti biudžetą su tikslais, reikia kruopštaus planavimo, tačiau taip užtikrinama, kad lėšos bus paskirstytos taip, kad padėtų siekti jūsų tikslų.
4. Apskaičiuokite biudžetą naudodami kliento gyvavimo trukmės vertę (CLTV)
Kaip tai veikia
Organinio srauto nauda neapsiriboja vienkartiniu pirkimu, ypač jei daugiausia dėmesio skiriate klientų pasitenkinimui, išlaikymui ir lojalumui prekės ženklui. Taikant šį metodą tinklalapio vertė nustatoma remiantis kliento gyvavimo trukmės verte (CLTV) – suma, kurią galite tikėtis uždirbti iš kliento ilguoju laikotarpiu.
Tarkime, jūsų įmonė turi sandorių puslapį savo interneto svetainėje, kurį per mėnesį aplanko 10 000 lankytojų. Jei konvertuosite 1 % lankytojų, per mėnesį parduosite 100 klientų. Dabar, jei jūsų CLTV yra 3 000 USD, jūsų tinklalapis ilgainiui bus vertas 300 000 USD.
Šį skaičių galite naudoti norėdami apskaičiuoti sumą, kurią reikia išleisti SEO optimizavimui. Galbūt norite, kad jūsų SEO strategijos padidintų lankytojų srautą 10 % ir per mėnesį sulauktumėte dar 1 000 lankytojų. Esant 1 % konversijos rodikliui, šis srautas tiesiogiai pritrauks 10 naujų klientų, o tai sudarys 30 000 JAV dolerių vertę, kurią galėsite susieti su investicijomis į SEO.
Atminkite, kad
Kas pirmiau – SEO ar CRO? Jei biudžetą skiriate SEO, atsakymas yra SEO. Tačiau jei puslapio vertei nustatyti naudojate CLTV, būtinai nepamirškite skirtingų veiksnių, kurie turi įtakos konversijai. Jei konversijos rodikliai turi reikšmės jūsų SEO pastangų pelningumui, galite padidinti savo išlaidas SEO, investuodami į CRO ir UX patobulinimus, kad padidintumėte savo svetainės konversijų rodiklius. Šios dvi rinkodaros strategijos veikia kartu, kad pagerintų galutinį poveikį.
5. Nustatykite SEO ir mokamos paieškos išlaidų efektyvumą
Kaip tai veikia
SEO biudžetą taip pat galite sudaryti atsižvelgdami į savo PPC reklamos išlaidas, įvertindami kiekvienos rinkodaros strategijos veiksmingumą.
Dauguma įmonių jaučiasi patogiai, sudarydamos PPC biudžetą, ir PPC išleidžia daugiau nei SEO, teigia „Marketing Sherpa”. Tačiau SEO paprastai generuoja dvigubai didesnį srautą. Tyrimai rodo, kad organinė paieška generuoja vidutiniškai 53 % svetainės lankytojų srauto, o mokama paieška – apie 15 % lankytojų srauto.
O kaip dėl e. prekybos konversijų? Arba uždarytus laimėtus sandorius? Peržiūrėkite savo duomenis ir palyginkite mokamo ir organinio srauto investicijų grąžą bei įsitikinkite, kad jūsų lyginamieji biudžetai atitinka grąžą.
Jei SEO į jūsų svetainę atveda daugiau aukštos kokybės lankytojų, apsvarstykite galimybę perskirstyti skaitmeninės rinkodaros biudžetą, kad jis atspindėtų didesnę SEO investicijų grąžą. Peržiūrėkite šį išsamų SEO ir PPC palyginimą.
Atminkite
Nors PPC gali duoti greitų rezultatų, nustojus rodyti skelbimus, jūsų matomumas sumažėja. Kita vertus, optimizuota svetainė, kuri yra gerai reitinguojama, gali įgauti pagreitį ir ilgą laiką toliau skatinti lankytojų srautą. Apsvarstykite SEO ir PPC derinį, kuris atitiktų jūsų besikeičiančius verslo poreikius.
Argumentai, kodėl reikėtų didinti SEO biudžetą
Kai pradėsite skaičiuoti skaičius, norėdami išsiaiškinti, kiek išleisti SEO, galite gauti didesnes sumas, nei tikėjotės.
Jūsų biudžeto suinteresuotosios šalys gali nesuprasti investicijų į SEO naudos, todėl pateikiame kelis naudingus dalykus, apie kuriuos reikia pranešti.
Pigus SEO nepasieks reikšmingų rezultatų
Egzistuoja ryšys tarp SEO išlaidų ir pasitenkinimo. Bendrovė „Backlinko” nustatė, kad klientai, investavę virš minimalios ribos, 53,3 % dažniau buvo „labai patenkinti”, palyginti su tais, kurie išleido mažiau.
SEO yra labai efektyvus, palyginti su kitais kanalais
SEO yra palyginti naujas skaitmeninės rinkodaros kanalas. Tai, kad jūs (arba jūsų suinteresuotosios šalys) nesate įpratę teikti jam prioritetą biudžete, nereiškia, kad neturėtumėte pradėti to daryti.
SEO gali pasigirti daugybe statistinių duomenų, apie kuriuos galite pranešti savo suinteresuotosioms šalims ir kurie patvirtina, kad pirmenybė teikiama SEO, siekiant sukurti didžiausią investicijų grąžą. Pavyzdžiui, apsvarstykite šiuos lyginamuosius rodiklius.
Tegul kalba skaičiai, o biudžetą planuokite atsižvelgdami į galutinę investicijų grąžą.
Privatumo pokyčiai daro įtaką internetinei reklamai
Besikeičiančioje interneto aplinkoje SEO išlieka tvirta skaitmeninė strategija.
Dėl privatumo sumetimų „Google” ir „Apple” įveda apribojimus trečiųjų šalių slapukams – tikimasi, kad šis žingsnis sumažins skaitmeninės reklamos strategijų veiksmingumą. Tačiau šie pokyčiai neturi įtakos pirmosios šalies slapukams, kuriuos naudojate klientams stebėti savo svetainėje.
Jūsų verslui naudingas SEO biudžeto sudarymas
Kiekvieno žmogaus biudžeto sudarymo procesas yra skirtingas, todėl kiekvieną iš šių metodų galite pritaikyti taip, kad SEO biudžetas atitiktų jūsų metinius tikslus. Tačiau bene paprasčiausias būdas planuoti SEO biudžetą – tiesiog pasikalbėti su SEO konsultantu. Įprasta, kad SEO rinkodaros agentūros būtent dėl šios priežasties pradeda nuo nemokamos SEO konsultacijos.
Jos tikslas – sukonkretinti veiksmingiausias SEO galimybes, į kurias reikėtų sutelkti savo biudžetą, ir nustatyti, kokio dydžio investicijų reikia, kad pasiektumėte ryškių rezultatų. Svarbiausia, tai veiksmingas būdas įsitikinti, kad investuojate tinkamu lygiu, prieš skirdami savo biudžeto lėšas.