Kompiuterių programavimas pradedantiesiems – neatsiejamos programavimo kalbų dalys
Ar esate naujokas kompiuterių programavimo srityje? Tuomet labai svarbu žinoti ir suprasti bendrąsias šios srities sąvokas ir principus. Nors kompiuterių programavimas pradedantiesiems susijęs su tam tikrais sunkumais, vis dėlto tai įmanoma, ypač jei žinote pagrindinius principus ir sąvokas.
Programos rašymas apima duomenų saugojimą ir manipuliavimą jais naudojant tam tikras instrukcijas. Į duomenis įeina laikas ir skaičiuojamieji veiksniai, pavyzdžiui, vardai, datos ir aprašymai. Naudodamiesi duomenų tipais galėsite sužinoti, kaip duomenys turi būti saugomi ir naudojami.
Dauguma programavimo kalbų, pavyzdžiui, C, C#, C , Visual Basic ir Java, turi neatsiejamų dalių, su kuriomis pradedantieji programuotojai turi susipažinti. Tarp tokių dalių yra šios:
Kintamieji
Pradedantieji programuotojai turi suprasti, kad kintamieji yra laikina bet kokios informacijos, reikalingos programai naudoti, saugykla. Kintamieji taip pat atlieka svarbų vaidmenį perkeliant informaciją iš vienos programos dalies į kitą. Taip pat yra vadinamieji vietiniai kintamieji, kuriuos gali pasiekti arba keisti tik tam tikra programos dalis, ir globalieji kintamieji, kurie prieinami bet kuriai programos daliai.
Duomenų tipai
Bet kuri kompiuterių kalba turi duomenų tipus, nes jie padeda išlaikyti programoje esančią informaciją. Tačiau programavimo kalbos turi tam tikrų apribojimų, susijusių su jose pateikiamais duomenų tipais. Populiariausi duomenų tipai yra simboliai, rodyklės, skaičiai ir eilutės. Skaičiai būna slankiojo kablelio arba sveikieji skaičiai. Duomenys apie eilutes slepia vidinius duomenis, kuriais galima manipuliuoti naudojant atskleistas funkcijas. Be to, simbolių duomenų tipas kaupia skaičius, simbolius, raides ir tarpus, o rodyklė reiškia atminties dalį, kuri taip pat gali būti naudojama masyvams saugoti.
Išvestis
Kadangi tai svarbi bet kurios programavimo kalbos dalis, patartina gerai išmanyti įvairių tipų išvestis daugumoje kompiuterių programavimo kalbų. Vienas iš populiariausių tipų yra teksto išvestis, kuri suteikia paprastą būdą atskleisti tam tikros kompiuterio programos rezultatą. Grafinis išvedimas yra šiek tiek sudėtingesnis ir jam reikia didesnės skiriamosios gebos.
Testavimo sąlygos
Jos leidžia išsiaiškinti programos kelią įgyvendinant kodą, kurio pagrindas yra vertė. Ši vertė, kuri gali būti kintamasis, kita išraiška arba konstanta, lyginama su išraiška. Vienas iš testavimo sąlygos teiginio pavyzdžių yra „if”. Jei tikrinimai tapo nesėkmingi, daugelis kompiuterinių kalbų leidžia apibrėžti kodo dalį, kuri turi būti įvykdyta naudojant teiginį „else”.
Be nepakeičiamų programavimo kalbų elementų, pradedantiesiems kompiuterių programuotojams taip pat reikia išmanyti įvairias kalbų kategorijas, kurios apima kompiliavimo kalbas, žymėjimo kalbas ir programavimo kalbas. Taip pat pravartu gerai išmanyti kiekvienos programavimo kalbos bendruosius principus ir sąvokas. Visi šie veiksniai yra labai naudingi, nes padeda jums tapti konkrečios programavimo kalbos arba apskritai kompiuterių programavimo ekspertu.