Konkurentų analizė ir jos veikimas
Konkurencijos analizė yra svarbi daugumos marketingo specialistų darbo aprašymo dalis. Kad patys galėtumėte sukurti veiksmingą rinkodaros strategiją, turite gerai suprasti savo konkurentus ir jų strategijas. Štai čia praverčia konkurencinės analizės sistema.
Užsisakyti Konkurentų analizęKas yra Konkurentų analizė ir sistema?
Konkurencijos analizės sistema – tai modelis, kurį galite naudoti norėdami nustatyti, kaip tyrinėti savo konkurentus. Jis padeda sukonkretinti konkrečią informaciją ir suteikia struktūrą, kuria vadovaudamiesi atliksite rinkos analizę.
Yra kelios sistemos, kurias galite naudoti konkurencinei analizei rinkodaros srityje. Tačiau kaip pasirinkti tinkamą savo poreikiams? Jei esate skaitmeninės rinkodaros agentūra, siekianti išsiaiškinti naujo kliento konkurentus, jūsų poreikiai gali skirtis nuo, pavyzdžiui, vidaus rinkodaros direktoriaus poreikių.
Toliau paaiškiname penkias populiariausias Konkurentų analizė pavyzdžius su vaizdine medžiaga ir aptariame, kam kiekviena iš jų geriausiai tinka.
SSGG analizė
SWOT sistema padeda įvertinti vidinius (stiprybės ir silpnybės) ir išorinius (galimybės ir grėsmės) veiksnius, kurie daro įtaką jūsų verslui ar veiklos krypčiai tai dažniausiai sutinkama konkurentų analizė.
SWOT konkurencinės analizės sistema
Kada naudoti SWOT analizę
SWOT analizė dažnai naudojama strateginiame planavime, siekiant padėti nustatyti galimą konkurencinį pranašumą. Pavyzdžiui, jūsų tvirti ryšiai su tiekėjais gali suteikti jums galimybę pasiūlyti mažesnes kainas nei konkurentų. Tačiau ją galite taikyti ir daug siauresnėse situacijose. Jį galite naudoti norėdami įvertinti sprendimą, pavyzdžiui, analizuodami savo stipriąsias ir silpnąsias puses, galimybes ir grėsmes, susijusias su sprendimu.
Rinkodaros agentūros dažnai atlieka rinkodaros SSGG analizę kaip klientų konkurencinės aplinkos analizės (KLA) dalį. Jos gali palyginti konkurentų stipriąsias ir silpnąsias puses įvairiuose rinkodaros kanaluose, pavyzdžiui, svetainėje, tinklaraštyje, socialinėje žiniasklaidoje, skaitmeninėje reklamoje ir organinėje paieškoje. Tai padeda jiems nustatyti rekomendacijas kliento strategijai.
Peržiūrėkite mūsų konkurencinės analizės šabloną, kuris padės vadovauti jūsų tyrimui.
Porterio penkios jėgos
Dar viena konkurentų analizė yra orterio penkios jėgos – tai sistema, pagal kurią nagrinėjamos konkurencinės rinkos jėgos pramonės šakoje ar segmente. Ji padeda įvertinti pramonės šaką ar rinką pagal penkis elementus: naujus rinkos dalyvius, pirkėjus, tiekėjus, pakaitalus ir konkurencinę konkurenciją. Pagal Maiklo Porterio modelį tai yra pagrindinės jėgos, kurios daro tiesioginę įtaką tam, su kokia konkurencija susiduria verslas tam tikroje pramonės šakoje.
Kada naudoti Porterio penkias jėgas
Ši sistema naudinga, kai norite išanalizuoti pramonės šakos konkurencinę struktūrą. Nagrinėjant penkias jėgas galima sužinoti, pavyzdžiui, kiek patrauklu įeiti į naują rinką. Tai naudinga, jei svarstote, ar turėtumėte plėsti savo produktų pasiūlą, kad pasiektumėte naujų klientų.
Konkurentų analizė naudojant Porterio penkias jėgas taip pat gali suteikti įžvalgų, padėsiančių jums formuoti savo strategiją atsižvelgiant į jūsų pramonės šakos konkurencinę aplinką. Pavyzdžiui, jei pakaitalų grėsmė yra didelė, galite stengtis sumažinti šią konkurencinę jėgą, taikydami strategiją, orientuotą į klientų palankumo prekės ženklui kūrimą.
Strateginių grupių analizė
Strateginė grupių analizė – tai konkurencinės analizės sistema, leidžianti analizuoti organizacijas grupėmis pagal strategijos panašumą. Nustatydami klasterį, į kurį patenka jūsų įmonė pagal bet kurį konkretų strateginį aspektą, galite suvokti skirtingų strateginių metodų poveikį. Taip pat galite pamatyti, su kuo labiausiai konkuruojate.
Kada naudoti strateginių grupių analizę konkurentų analizę
Ši sistema ypač naudinga, kai turite hipotezę apie verslo dimensijos poveikį. Pavyzdžiui, galite sukurti strategines grupes pagal skaitmeninės rinkodaros taktiką ir analizuoti grupių rezultatus, kad ištirti galimą priežastinį ryšį. Kaip sekasi konkurentams, kurie labai pasikliauja mokamos paieškos kampanijomis, kai kalbama apie balso dalį? Kurie konkurentai patenka į tą pačią grupę kaip ir jūsų įmonė, kai kalbama apie jų kainų strategiją?
Tyrinėdami skirtingus matmenis galite atskleisti pagrindinius sėkmės veiksnius ir įvertinti savo padėtį, palyginti su kitais šios pramonės šakos atstovais.
Augimo dalies matrica konkurentų analizė
Augimo dalies matrica – tai konkurentų analizė, pagal kurią jūsų įmonės portfelio produktai klasifikuojami atsižvelgiant į jūsų pramonės šakos konkurencinį kraštovaizdį. Šį modelį 1970 m. sukūrė Bostono konsultacinės grupės (BCG) įkūrėjas ir jis sulaukė plataus pripažinimo, nes padėjo bendrovėms nuspręsti, į kuriuos produktus investuoti atsižvelgiant į konkurencingumą ir rinkos patrauklumą.
Augimo dalies matrica – tai konkurentų analizė jos sistema pagal kurią jūsų įmonės portfelio produktai klasifikuojami atsižvelgiant į jūsų pramonės šakos konkurencinę aplinką.
Pasak BCG, produktai patenka į vieną iš keturių matricos kvadrantų, kurių kiekvienas turi atitinkamą strategiją:
Tai sparčiai augantys, bet mažai rinkos dalies užimantys produktai, dažnai dideles galimybes turintys nauji produktai. Į juos reikėtų investuoti arba atsisakyti, priklausomai nuo to, kiek tikėtina, kad produktas taps žvaigžde.
Žvaigždės – tai produktai, kurie greičiausiai pasieks didelį augimą ir didelę rinkos dalį. Jūsų įmonė turėtų daug investuoti į šiuos produktus.
Pinigingos karvės – tai mažai augantys, bet didelę rinkos dalį užimantys produktai. Tai produktai, kurie atneša grynųjų pinigų ir gali finansuoti investicijas į jūsų žvaigždes.
Naminiai gyvūnėliai yra mažos dalies, mažo augimo produktai, laikomi nesėkmėmis. Jūsų įmonė turėtų pakeisti šių produktų poziciją arba nustoti į juos investuoti.
Augimo dalies matricos konkurencinės analizės sistema
Kada naudoti augimo dalies matricą
Tradiciškai ši konkurencinės analizės sistema naudojama siekiant padėti didelėms įmonėms nustatyti savo produktų portfelį – į kuriuos produktus toliau investuoti, o kurių atsisakyti, atsižvelgiant į tikėtiną sukuriamą pinigų srautą.
Tačiau ją galima naudoti ir kitais tikslais. Bendrovė „Smart Insights” pažymi, kad šį modelį taip pat galima taikyti skaitmeninės rinkodaros strategijų analizei. Nubrėžęs kanalo augimo grafiką pagal kanalo investicijų grąžą ir vertindamas panašiai kaip vertindamas produktus, rinkodaros specialistas gali matyti, į kuriuos kanalus, pavyzdžiui, reikia investuoti arba kurių nebenaudoti.
Suvokimo žemėlapių sudarymas
Suvokimo žemėlapis – tai vizualus jūsų produkto suvokimo, palyginti su konkuruojančiomis alternatyvomis, atvaizdavimas. Jis taip pat vadinamas pozicionavimo žemėlapiu, nes parodo jūsų prekės ženklo, gaminio ar paslaugos padėtį, sugretintą su konkurentų padėtimi. Pirmas žingsnis – nustatyti du požymius, kuriais remsitės lygindami. Po to nubraižykite, kurioje šių dviejų požymių spektro vietoje yra jūsų ir konkurentų produktas.
Čia matome konkurentų analizės sistemos pavyzdį, kuriame kokybės suvokimas lyginamas su kaina.
Kada naudoti suvokimo žemėlapį
Suvokimo žemėlapio sudarymas naudingas norint suprasti, kaip klientai suvokia jūsų siūlomą produktą, palyginti su konkurentų pasiūlymais ši konkurentų analizė veikia taip – rinkos tyrėjai naudoja suvokimo žemėlapį, kad parodytų surinktos klientų informacijos rezultatus. Jums, kaip rinkodaros specialistui, žemėlapių sudarymas bus naudingas, kai norėsite suprasti, kaip klientai iš tikrųjų vertina jus ir jūsų konkurentus. Tai padės jums suprasti, ar jūsų esama pozicionavimo strategija atitinka jūsų tikslinės auditorijos poreikius. Jis taip pat gali padėti išsiaiškinti, į kokias spragas reikia orientuotis.
Tinkamos konkurencinės analizės sistemos paieška – tik pirmas žingsnis
Nustačius jūsų situaciją atitinkančią konkurencinės analizės sistemą, reikia pradėti tyrimus. Alexa siūlo naudingus įrankius ir vadovus, kurie padės jums rinkti duomenis ir analizuoti konkurentų buvimą internete.
Klausimai ir atsakymai
Konkurencijos analizėje nustatomi jūsų konkurentai ir įvertinamos jų strategijos, kad būtų galima nustatyti stipriąsias ir silpnąsias jūsų prekės ženklo puses. Konkurencijos analizė dažnai apima SWOT analizę, kuri padeda rinkodaros specialistui apibrėžti konkurencinės rinkodaros planą.
1.Pradėkite nuo konkurentų apžvalgos.
2.Atlikite rinkos tyrimą, kad išsiaiškintumėte klientų asmenybes ir pramonės tendencijas.
3.Palyginkite gaminio savybes pagal savybių palyginimo matricą.
4.Apibendrinkite savo stipriąsias ir silpnąsias puses, atlikdami SWOT analizę.
Apibrėžimas: Konkurencijos analizė – tai konkurentų suskirstymo į kategorijas ir įvertinimo procesas, siekiant suprasti jų stipriąsias ir silpnąsias puses, palyginti su jūsų konkurentais.