Konkurentų analizė – Pavyzdys kaip atlikti
Jei planuojate naują internetinę, pirmiausiai turite atlikti SEO konkurentų analizę.
Jūsų konkurentai yra informacijos aukso kasykla, kuri gali informuoti apie kiekvieną jūsų SEO strategijos aspektą ir padėti pakilti natūraliam jūsų svetainės srautui.
Konkrečiai kalbant, atlikę SEO konkurentų auditą analizę, galite:
- Sužinokite, kas jūsų pramonėje veikia ir kas ne.
- Surask konkurentų silpnybes ir pasinaudok jomis.
- Suraskite konkurentų stipriąsias puses .
Šiame įraše atliksiu paprastą konkurencinį SEO analizės procesą .
Analizės darbo pradžia
Visą šį procesą galite atlikti naudodami tik du įrankius:
1. Nurodykite konkurentus
Prieš ką nors darant, pirmiausia turime nustatyti pagrindinius konkurentus.
Tai yra svetainės, kurios varžosi dėl norimų raktinių žodžių organinėje paieškoje.
Taigi pirmiausia pažiūrėkime, kaip potencialūs klientai galėtų ieškoti mūsų paslaugos.
Dabar patikrinkime SERP apžvalgą.
Tikriname „Google“ paiešką.
Turime savo konkurentus
2. Išanalizuokite
Svarbi kiekvienos svetainės statistikos, tačiau dabar tikrinu.
- Domeno įvertinimas ( DR )
- Ahref reitingas ( AR )
- Nurodančių domenų skaičius
- Apskaičiuotas natūralios paieškos srautas
- Apskaičiuotas raktinių žodžių reitingų skaičius
Atliekame ahrefs „Quick batch analysis“ ir pridėkime juos prie savo skaičiuoklės.
SEO metrikos:
Domeno įvertinimas ( DR ): Aukštas DR rezultatas rodo, kad svetainė turi tvirtą atgalinės nuorodos profilį. Turėtumėte vertinti DR, palyginti su savo svetaine. Pavyzdžiui, jei jūsų svetainė yra DR20, o jūsų konkurentas – DR25 tai šansų ją pavyti yra. Jei jūsų svetainė yra DR20, o konkurentas – DR70 , tai šansų aplenkti kitą svetainę mažai. Bet nevisada DR yra lygus DR.
„Ahrefs“ reitingas ( AR ): žemas „Ahrefs“ reitingas rodo „stiprią“ svetainę. AR pasako jums tą patį, ką ir DR, bet išsamiau. Pvz., Jei turite du konkurentus su DR33 svetainėmis, galite naudoti AR, kad sužinotumėte, kuri iš dviejų svetainių yra stipriausia.
Nukreipiantys domenai: didelis persiuntimo domenų skaičius taip pat gali reikšti stiprią svetainę, su sąlyga, kad tos nuorodos nėra prastos kokybės. Pastaba : Štai kodėl taip pat naudinga patraukti DR , nes atsižvelgiama ir į nuorodų į svetainę kokybę, ir kiekį .
Natūralus srautas ir raktiniai žodžiai: tai gana akivaizdu – kuo didesni šie skaičiai, tuo geriau svetainė veikia natūralioje paieškoje.
Tačiau ši metrika mums ne viską pasako apie konkurentų SEO pažangą.
3. Tyrinėkite atgalinio ryšio augimą
Nuorodų populiarumas yra aiškus SEO „reitingavimo faktorius“.
Pradėkime nuo patikrinimo.
https://websvetaines.lt/
Brands.lt
pigustinklapiai.lt
https://www.jaunareklama.lt/
Peržiūrėje nuorodų augimą galime įveritinti nuorodų augimą, didelių šuolių nėra.Bet pagal tai matome, kokią atgalinių nuorodų strategija būtų galima pasirinkti. Surašome koks buvo atgalinių nuorodų prieaugis per metus.
4. Raskite sugadintus puslapius
Ar kada girdėjote posakį, kad vieno žmogaus šiukšlė yra kito žmogaus lobis?
Tai skamba ir internete.
Taigi dabar mes patikrinsime, ar mūsų konkurentų interneto svetainėse.
Jei konkurentų svetainėse galime rasti neveikiančių puslapių, kuriuose yra atgalinių nuorodų ir kurie yra šiek tiek susiję su mūsų verslu, galime pasinaudoti tokiais puslapiais:
- Išsiaiškinti, koks buvo negyvas – 404 puslapis;
- Publikuoti kažką panašaus, bet geresnio;
- Surasti visus, kurie susieja su negyvu ištekliumi (naudokite „ Atgalinių nuorodų“ ataskaitą „ Site Explorer“ )
5. Ištirkite eismo suskirstymą pagal šalis
Žinojimas, iš kurių šalių mūsų konkurentai gauna didžiąją dalį savo srauto, gali padėti geriau suprasti nišą. Tiriant Lietuvos rinką dažniausiai tai nereikalinga.
Kitu atveju pridėkime penkias populiariausias šalis kartu su jų srauto procentais į savo skaičiuoklę.
Tuomet tą patį padarysiu ir kitiems mūsų konkurentams.
PVZ atvejus angliškam WEB : gali būti, kad šioje nišoje didžioji dalis eismo galimybių yra Jungtinėse Valstijose, nes būtent čia mūsų konkurentai vidutiniškai gauna ~ 31% savo srauto.
Yra keletas galimybių ir kitose angliškai kalbančiose šalyse, tokiose kaip JK ir Kanada.
Taigi dabar žinome, kad šiose šalyse beveik neabejotinai turėtume teikti pirmenybę turinio kūrimui, nes būtent čia matome didžiąją dalį paklausos.
Kartais tyrimas gali parodyti, kad vertėtų išversti mūsų pagrindinius straipsnius į kitas šalis.
Mes netgi galėtume sukurti daugiakalbį tinklaraštį, kad padidintume srautą iš šių šalių.
6. Ištirkite konkurentų raktinius žodžius
Toliau norime sužinoti, kurie raktiniai žodžiai šiuo metu skatina organinį srautą į mūsų konkurentų svetaines.
Atliekame 4 konkurentų analizę ir ieškome panašumu, taipat galime atrasti „Content gap“ – tai kokių straipsnių yra viename puslapyje, o kituose nėra ir kur yra galimybė parašyti straipsnių, pagal tuos raktažodžius.
7. Raskite populiariausius konkurentų straipsnius
Raktinių žodžių tyrimas vis dar yra kritinė SEO dalis, tačiau šiais laikais „Google“ supranta, koks yra paieškų tikslas geriau nei bet kada.
Dėl šios priežasties viename puslapyje galima lengvai reitinguoti šimtus ar net tūkstančius ilgų raktinių raktinių žodžių .
Suradę geriausius konkurentų puslapius, galime išsiaiškinti, kurie jų straipsniai yra:
Dabar reikia atkreipti dėmesį į šią ataskaitą, kad dažniausiai natūralaus srauto turinčių svetainių puslapiuose dažniausiai būna daug nukreipiančių domenų.
Tai nenuostabu, nes atgalinės nuorodos yra stiprus reitingavimo veiksnys.
Mes ieškome puslapių su dideliu srautu, bet ne per daug nukreipiančių domenų (RD), nes greičiausiai su jais bus daug lengviau konkuruoti.
8. Raskite konkurentų PPC raktinius žodžius
Analizuojant konkurentų PPC veiklą gali būti labai svarbu jei nori planuoti SEO strategiją dėl vienos paprastos priežasties:
Jei jie moka už srautą iš raktinio žodžio, greičiausiai tas raktinis žodis yra pelningas.
Žvelgiant į konkurentų PPC duomenis, galima rasti mažos apimties, daug konvertuojančių raktinių žodžių, kuriuos lengva praleisti atliekant raktinių žodžių tyrimus .
Paskutinės mintys
Viskas aukščiau yra tik ledkalnio viršūnė, kai reikia norint atlikti konkurencinę SEO analizę .
Atlikti SEO analizę naudoju „Ahrefs“, , kuriame galime gilintis į visas konkurentų rinkodaros, turinio ir nuorodų kūrimo strategijas .
Mano patarimas? Vykdykite aukščiau aprašytą procesą, tada naudokitės kitomis „Ahrefs“ ataskaitomis (ir galbūt net kitomis konkurencinės analizės priemonėmis), kad įsigilintumėte į visas dominančias sritis.