Kas yra Marketingo Planas (Pasiruošk 2021 metams)

Rinkodara be plano yra planas žlugti…

Pradedant nuo pagrindų, koks yra rinkodaros planas?

Rinkodaros plane aprašoma jūsų rinkodaros strategija ir konkretūs veiksmai, reikalingi rinkodaros tikslams pasiekti.

Jūsų rinkodaros planas neturi būti didžiulis 100 puslapių  ar labai sudėtingas, neturi patirties marketingo specialistas gali padėti.

Tai gali būti 1 puslapis, 5 puslapiai, „PowerPoint“, Word’as – nesvarbu. Jūsų rinkodaros plano formatas, dizainas ir trukmė neturi reikšmės.

Marketingo plane svarbu tik tai, kad turite aiškų ir įgyvendinamą planą, kuris leidžia plėtoti verslą.

 Apibrėžkite rinkodaros tikslus

Pirmiausia turite nustatyti savo rinkodaros tikslus.

Kur matote savo verslą ateityje?

Naudokite SMART kriterijus, kad padėtumėte apibrėžti rinkodaros tikslus.

išanalizuokite dabartines rinkodaros apsukas

Žinodami, kokie yra jūsų verslo tikslai, turite įvertinti dabartines rinkodaros apsukas

Tiksliau, turite sužinoti, kas veikia, o kas neveikia?

Geriausias būdas tai nustatyti yra pažvelgti į jūsų verslui būdingus duomenis.

 išanalizuokite savo konkurentų rinkodaros pastangas

Kitas dalykas, kurį turite padaryti, yra išanalizuoti konkurentų rinkodaros pastangas.

Tai svarbu, nes jei jūsų didžiausi konkurentai kažką daro ilgą laiką, yra tikimybė, kad tai jiems sekasi ir tinka.

Tarkime, pavyzdžiui, jums priklauso naminių gyvūnėlių aksesuarų parduotuvė. Jei „Google“ ieškosite „šunų aksesuarai“, susidursite su keletu reklamos skelbimų šia tema.

Spustelėję skelbimą galite pažvelgti į konkurentų nukreipimo puslapį. Ir dar geriau, galite įdėti jų svetainę į tokius įrankius kaip „SEMRush“ ar „SimilarWeb“ ar „ahrefs“, kurie jums parodys viską, ką jie daro internete, kad galėtų reklamuoti savo verslą paieškos sistemose.

Jums nereikia „kopijuoti“ to, ką jie daro, tačiau žinodami šią informaciją galite padaryti marketingo strategiją.

Apibrėžkite savo rinką

Gerai, dabar atėjo laikas  atlikti tikrąjį darbą. Atėjo laikas apibrėžti savo rinką.

Jūs negalite užsiimti rinkodara, nežinodami savo rinkos.

Kadangi rinkodara yra visa tai, ką reikia pranešti apie savo VALUE savo tikslinei rinkai, jei apie tai pranešite neteisingai žmonių grupei, jums nepavyks.

Tai tarsi bandymas parduoti šunų maistą žmonėms, kuriems priklauso katės.

Galite įsigyti geriausio šunų maisto pasaulyje, tačiau jei reklamuojate žmones, kuriems priklauso katės, jums nesiseks.

pvz „Noriu parduoti žmonėms, turintiems šunis“. Ne, jūs turite būti daug konkretesnis nei šis.

Jūsų šunų maistas gali būti skirtas tam tikram šunų tipui, tam tikram amžiui, jis gali būti tinkamiausias konkrečiam sveikatos tipui ir pan.

Be to, jūsų šunų maistas gali būti kokybiškesnis ir brangesnis, o tai gali reikšti, kad jums reikia nukreipti į turtingesnę auditoriją.

Bet kokiu atveju jums reikia visiškai aiškaus savo rinkos vaizdo.

Taigi, kaip tai padaryti. Sukurkite kliento pseudoportretą.

 

Jūsų kliento pseudoportretas apibūdina jūsų tikslinės auditorijos demografinius rodiklius, tikslus, vertę ir iššūkius.

Turėtumėte tai susieti su savo verslu, kad įsitikintumėte, jog aiškiai suprantate savo rinką . Tokiu būdu galite susikurti savo strategiją, kad kalbėtumėte tiesiogiai su jais.

 Apibrėžkite savo rinkodaros strategiją

Supratę savo rinką, galite pradėti kurti savo rinkodaros strategiją.

Pradedant svarbiausiu elementu, savo gaminiu, turite aiškiai apibrėžti vertę, gautą iš jūsų produkto, jūsų produkto dizainą, produkto pakuotę ir prekės ženklą.

Apibrėžkite rinkodaros kanalą

Kai jūsų strategija bus nustatyta, turite apibrėžti savo rinkodaros kanalą, kad apibūdintumėte veiksmus, kuriuos kažkas atliks norėdamas tapti jūsų verslo klientu.

Kuo daugiau galėsite kurti savo rinkodaros kampanijas pagal nuoseklų rinkodaros kanalą, tuo sėkmingiau sukursite sistemą, kuri padidins jūsų verslo srautą, potencialius klientus ir pardavimą.

Apibrėžkite rinkodaros kanalus 2

Šis žingsnis yra glaudžiai susijęs su jūsų rinkodaros rinkinio „Skatinimas“ aspektu, kurį aptarėme anksčiau. Tai konkrečiai susiję su tuo, kaip reklamuosite savo verslą savo rinkoje. O reklamuodami turime omenyje pasiūlymo vertę.

Dabar svarbiausia apibrėžti rinkodaros kanalus yra pasirinkti konkrečius rinkodaros kanalus, kuriuos naudoja jūsų rinka.

Taigi, norint tai padaryti, rekomenduoju studijuoti įvairių rinkodaros kanalų demografinius rodiklius.

 

Tai galite lengvai padaryti naudodami tokią svetainę kaip „Statista“. Galite sužinoti kiekvieno konkretaus rinkodaros kanalo amžių, etninę kilmę ir dar daugiau, kuriuos planuojate naudoti.

Čia yra keletas greitų patarimų, kuriuos mes jums suteiksime šiuo klausimu.

Yra keli rinkodaros kanalai, kuriuos galime jums garantuoti, kad naudojasi jūsų auditorija.

Ir tie kanalai yra „Google“ ir „Facebook“. Abu šie kanalai turi milijardus vartotojų, todėl nematome, kaip jūsų verslas išgyventų neturėdamas ten garso kanalų.

Tada galite pradėti analizuoti labai konkrečius kanalus. Taigi, pavyzdžiui, „LinkedIn“ puikiai tinka profesionalams ir B2B auditorijoms. „Pinterest“ puikiai tinka elektroninės prekybos įmonėms, namų dekoravimo ir mados įmonėms. „Instagram“ auditorija yra įvairi ir puikiai tinka vaizdiniam turiniui rodyti.

Sąrašą galima tęsti. Bet čia yra vienas pagrindinių patarimų, kuriuos jums turime.

Kalbant apie rinkodaros kanalų kiekį, geriau pradėti nuo kelių kanalų įvaldymo, o ne skleisti save taip plačiai, kad nieko labai nedarytumėte.
Taigi pirmiausia rinkitės kanalus, kurie gali suteikti jums daugiausiai galimybių, ir darykite viską, ką galite, šiuose kanaluose, kad pasiektumėte savo rinką.

 

Apibrėžkite savo rinkodaros biudžetą

Gerai, dabar jūsų rinkodaros planas jau beveik baigtas. Bet dabar turite nustatyti vieną labai svarbų dalyką – savo rinkodaros biudžetą.

Kiek išleisite rinkodaros tikslams pasiekti?

Ir ne apie tai, kiek NORI išleisti. Tai iš tikrųjų nesvarbu.

Kyla klausimas, kiek jūs turite išleisti, kad iš tikrųjų pasiektumėte savo pajamų tikslus.

Kiek jūs turite išleisti, kad sukeltumėte pakankamai sąmoningumo ir įsitraukimo, kad žmonės būtų nukreipti žemyn jūsų kanalu?

Dabar akivaizdu, kad kartais suprasite, kad neturite pakankamai pinigų, kad išleistumėte pinigus rinkodaros tikslams.

Galų gale turite nuspręsti, kokią procentą pajamų galite skirti savo rinkodaros tikslams pasiekti. Tai turėtų būti pagrįsta jūsų rinkodaros tikslais ir tuo, ką šiuo metu galite sau leisti.

Apibrėžkite savo įgyvendinimo planą

Planas be veiksmų yra beprasmis. Todėl galutinis ir SVARBIAUSIAS rinkodaros plano komponentas lemia, kaip viską įgyvendinsite. Reikia pagalbos ?

 

 

Parašykite komentarą