„Google Ads” raktažodžių pasirinkimo žingsniai
Tinkamai parinkti raktiniai žodžiai ir frazės užtikrina, kad jūsų skelbimą, už kurį mokama už paspaudimą (PPC), pamatytų žmonės, ieškantys tokių pat produktų ir paslaugų kaip jūsų tokiose paieškos sistemose kaip „Google”. Tinkami raktažodžiai padeda pritraukti potencialius klientus, padidinti paspaudimų skaičių ir sumažinti reklamos išlaidas.
Nors toliau pateikti patarimai pagrįsti „Google Ads” naudojimu, labai panašus metodas – ir greičiausiai tie patys raktažodžiai – tinka ir „Microsoft Advertising”.
1. Supraskite, kas yra geras raktažodis ar frazė
Raktažodžiai ir frazės turėtų būti labai konkretūs ir susiję su tuo, ką siūlote. Kai kas nors įveda jūsų raktažodžius į „Google”, jis turėtų ieškoti būtent tokios įmonės kaip jūsų. Todėl tie žmonės, kurie spustelės jūsų skelbimą, jau bus nusiteikę pirkti iš jūsų.
2. Mąstykite kaip jūsų klientai
Įsijauskite į savo klientų vietą. Jei jie ieškotų tokio produkto ar paslaugos kaip jūsų, kokius žodžius ir frazes jie įvestų į „Google” „Siūlykite savo prekės ženklo terminus. Jie pigūs, gerai konvertuoja, padeda apsisaugoti nuo konkurencijos ir tikrai padeda jūsų pozicijoms paieškos sistemoje. Kas gali nepatikti?”
3. Viską susiekite
„Google” atlygina už aktualumą: tai ne tik mokėjimas už patekimą į sąrašo viršų. Taigi jūsų raktiniai žodžiai turėtų būti glaudžiai susiję su mokamo skelbimo už paspaudimą formuluote. Savo ruožtu jie turėtų sutapti su žodžiais ir frazėmis, kurias naudojate savo svetainės nukreipimo puslapyje, į kurį nukreipia skelbimas.
4. Būkite konkretūs ir tiksliniai
Venkite naudoti pernelyg bendrus terminus ar žodžius. Nepasiduokite pagundai įtraukti raktažodžių, kurie nėra susiję su jūsų skelbimu, bet kurie generuoja didelį srautą. Žmonės, kuriuos pritrauksite, nesidomės jūsų produktu ar paslauga, išlaidos bus didesnės ir tai gali neigiamai atsiliepti jūsų verslui.
Pavieniai raktažodžiai dažnai būna pernelyg bendri, o ilgesnės frazės paprastai būna tikslingesnės. Pavyzdžiui, ekologiškų daržovių dėžučių pristatymas yra konkreti frazė, kuri pritrauks būtent tuos klientus, kurie reikalingi ekologiškų daržovių pristatymo paslaugai. Šių raktažodžių naudojimas atskirai arba kitais deriniais gali būti kur kas mažiau sėkmingas.
5. Įvardykite skirtingus variantus
Jūsų klientai gali naudoti skirtingus terminus jūsų produktui ar paslaugai apibūdinti. Todėl visada išvardykite raktažodžių variantus. Tai gali būti šnekamosios kalbos terminai, sinonimai (pvz., parduotuvė ir parduotuvė), produktų pavadinimai ir serijos numeriai, alternatyvios rašybos ir vienaskaitos bei daugiskaitos variantai. Galite net išvardyti dažniausiai pasitaikančias rašybos klaidas.
6. Pasinaudokite „Google” raktažodžių įrankiu, kad gautumėte idėjų
Norėdami pasisemti raktažodžių idėjų ir išplėsti savo sąrašą, galite naudoti „Google Ads” raktažodžių planuoklį. Jums tereikia pateikti žodį, frazę arba tinklalapį, susijusį su tuo, ką norite reklamuoti, tada iš rezultatų pasirinkti atitinkamus raktažodžius. Kai įrankis pateiks keletą pradinių idėjų, galite pasinaudoti geriausiomis iš jų ir sukurti dar konkretesnes idėjas.
Jei turite daug raktažodžių, gali būti gera idėja sukurti atskiras kampanijas pagal kelis griežtai orientuotus raktažodžius.
7. Kalba ir vieta
Galite keisti kalbos ir vietos nustatymus, kad skelbimai būtų rodomi tinkamiems žmonėms. Visada įsitikinkite, kad vietos tikslinė parinktis atspindi jūsų verslo vietą. Atsižvelgdami į tai, kur yra jūsų klientai, galite nustatyti teritorijas, šalis, regionus, miestus ar net mažesnes aprėpties sritis.
Pritaikyta tikslinė atranka gali būti labai tiksli. Jūsų skelbimas bus rodomas tik jūsų nurodytoje teritorijoje esantiems žmonėms, pavyzdžiui, visiems, esantiems dešimties mylių spinduliu nuo jūsų verslo patalpų. Tai idealiai tinka, pavyzdžiui, vietinėms parduotuvėms ar restoranams.
8. Supraskite raktažodžių atitikimo parinktis
„Google” siūlo kelis raktažodžių atitikimo būdus. Tai, kaip įvedant raktažodžius naudojate skyrybos ženklus, rodo, kokio tipo atitikimo norite.
Plačioji atitiktis yra numatytasis „Google” nustatymas visiems raktažodžiams. Jūsų skelbimai gali būti sukelti, kai kas nors ieško bet kokių žodžių, susijusių su jūsų raktažodžiais. Pavyzdžiui, jei jūsų raktažodžiai yra sodo dizainas ir priežiūra, jūsų skelbimas gali būti rodomas, jei kas nors įves „sodo priežiūra”. Skelbimus taip pat gali sukelti tokie variantai, kaip sinonimai (pvz., parduotuvė / parduotuvė) ir vienaskaitos bei daugiskaitos formos. Nereikia naudoti jokių skyrybos ženklų, kad nurodytumėte, jog raktažodis yra plataus atitikmens.
Plačiojo atitikmens modifikatorius yra panašus į platųjį atitikmenį, tačiau šiek tiek tikslingesnis. Nurodote vieną ar daugiau žodžių, prieš kiekvieną iš jų dėdami pliuso ženklą. Jūsų skelbimas bus rodomas tik tose paieškose, kuriose naudojami šie žodžiai arba artimos jų variacijos (pvz., rašybos klaidos arba daugiskaita).
Frazių atitikimas yra tikslingesnis. Skelbimas bus rodomas tik tada, kai kas nors įves frazę, atitinkančią visą jūsų raktažodžių frazę, pvz., sodo dizainas ir priežiūra. Taigi, jei kas nors įves miesto sodo projektavimo ir priežiūros žodžius, jūsų skelbimas bus rodomas. Naudokite kabutes, norėdami nurodyti, kad jūsų „raktažodžiai” turėtų atitikti frazę.
Tikslus atitikimas yra dar vienas žingsnis pirmyn. Paieškos žodžiai turi būti identiški jūsų raktinei frazei arba artimas jos variantas (pvz., ta pati reikšmė arba žodžiai išdėstyti kita tvarka). Norėdami gauti tikslų atitikmenį, įrašykite savo [raktažodžių frazę] laužtiniuose skliaustuose. Naudodami tikslią atitiktį, galite gauti didesnį paspaudimų skaičių (CTR), nes jūsų skelbimas rodomas tik tada, kai paieškos atitinka jūsų raktažodžio frazę.
9. Neįtraukite neigiamų raktažodžių
Neigiamų raktažodžių išskyrimas yra naudingas būdas sustabdyti, kad nereikšmingos paieškos nesukeltų jūsų skelbimo. Prieš raktažodį pridėkite minuso ženklą, kad jis būtų konkrečiai pašalintas. Taigi, jei esate sodo dizaineris ir naudojate raktažodžių frazę sodo dizainas, galite pridėti -knyga, kad sodo knygų paieškos nerodytų jūsų skelbimo. Jei parduodate fotoaparatus, bet ne vaizdo kameras, vaizdo kameras galite paversti neigiamu raktažodžiu.
Galite pastebėti, kad raktažodis, kurį norite naudoti, taip pat yra susijęs su kažkuo kitu. Pavyzdžiui, raktažodis gali turėti daugiau nei vieną reikšmę arba jūsų įmonės pavadinimas gali būti ir visiškai nesusijusio dalyko pavadinimas. Tokiu atveju galite naudoti neigiamus raktažodžius, kad jūsų skelbimas nebūtų rodomas tokiose paieškose.