Reklama tikslai ir strategija
Reklama tikslų siekimas
Kokie vis dėlto yra šio skelbimo tikslai? Štai keletas klausimų, kurie gali padėti rasti atsakymus.
Klausimai apie jus ir reklamą
* Kodėl jūs skelbiate reklamą?
* Kokių rezultatų norite pasiekti?
Klausimai apie skelbimą…
* Ko siekiama šiuo skelbimu?
* Kokie jos prioritetai?
* Ką ji bando pasakyti?
* Koks tai būtų medis?
Klausimai apie auditoriją
* Kuo prašome auditorijos patikėti?
* Kaip norite, kad auditorija pasikeistų pamačiusi reklamą?
* Ką auditorija turėtų išsinešti?
Pastebima pažanga laikui bėgant
Kai paprašysite numatyti, kaip seksis jūsų kampanija, pasakykite štai ką: „Žinau, kad mūsų organizacija nori visiško pokyčio per kelias savaites, bet tai tarsi pratybų programa. Laikui bėgant padarysime pastebimą pažangą. Tai realesnis tikslas.”
Neturėkite per daug tikslų skelbimui
Vienam mažam skelbimui jau turėjote daug tikslų. Pavyzdžiui, šių:
* „Gauti daug atsakymų”.
* „Pasakykite, kad mūsų produktas patogiausias”
* „Pagerinti mūsų įmonės įvaizdį”
* „Pristatykite naują funkciją”
* „Atsakyti į netikrą konkurento teiginį”
Bendradarbis Kramas Jonas sako: „Reikia pridėti dar vieną tikslą, kuris yra labai svarbus. Reikia pabrėžti, kad mūsų tikslas yra patvariausias. Ar nemanote, kad būtina tai pasakyti?”
Tai apgaulingas klausimas. Atsakymas yra toks: laikas iš naujo peržiūrėti, ką ši reklama turėtų daryti, nes joje ir taip per daug tikslų. Kai kuriuos punktus reikia perkelti į kitas vietas, pavyzdžiui, į tiesioginio pašto laišką.
Kriterijų tenkinimas
Sugalvojate super puikią koncepciją ir iš karto ją įsimyliate. Pavyzdžiui, parašote tokią antraštę: „Ar jūsų įrašai saugomi Urane?” Tada suprantate, kad ji turi lemtingą trūkumą.
Klaida – tęsti ydingą skelbimą ir tikėtis, kad niekas to nepastebės ir niekam tai nerūpės. Dažniausiai trūkumas didės, ir tai pakenks kampanijai. Idėja nebuvo verta visų tų rūpesčių. Pakeiskite „Uraną” į „Marsą” dabar – kol tai netapo tuo, ko nenorite.
Susitaikykite su tuo: Jūs parduodate!
Vienaip ar kitaip turite parduoti žmonėms. Mėgaukitės tuo.
Netikėkite sėkmingu tekstų kūrėju, kuris sako: „Nežinau, nesistengiu nieko parduoti. Aš guliu savo sode ir piešiu agrastų eskizus, o žodžiai išplaukia savaime.”
Pataisymas: Jis parduoda, nes jam sekasi. Tiesiog jis žino, kaip supjaustyti „Aw shucks” balaganą ir paversti jį savo paties pakuote.
Stebėkite pačius „nuoširdžiausius” politikus ir pamatysite tą pačią veikiančią mechaniką. Laimėtojai parduoda beveik visada. Didžiausi laimėtojai elgiasi taip, tarsi neparduotų… nors, žinoma, parduoda.
Jūs ne tik kuriate skelbimus, bet ir atsakymus
Štai jums šaltas vanduo į veidą: Jei kuriate skelbimus, tai yra išlaidos. O išlaidos mažinamos. Jei kuriate rezultatus, esate pajamų šaltinis. Ir jūsų pajamos nėra mažinamos. Tikėkimės.