SEO auditas elektroninėms parduotuvėms

Elektroninės prekybos SEO audito kontrolinis sąrašas
Čia pateikiami pagrindiniai elementai, kuriuos norite įvertinti atlikdami elektroninės prekybos svetainės auditą:

 

Kas yra SEO auditas?

Atliekant SEO e. parduotuvės auditą įvertinamas visos jūsų e. parduotuvės svetainės dabartinis veikimas ir būklė:

Nustatomos SEO problemos, kurios šiuo metu turi įtakos jūsų svetainės veikimui
Siūlo optimizavimo būdus, kaip pagerinti našumą.
Tiesiogiai prisideda prie bendro svetainės našumo, matomumo ir organinio srauto didinimo.
Galiausiai SEO auditas elektroninei prekybai suteikia gaires jūsų SEO strategijai, išryškindamas sritis, kurias reikia tobulinti, ir būdus, kaip tai padaryti.

Be to, jei SEO jau yra jūsų internetinės rinkodaros strategijos dalis, svetainės auditas gali padėti palyginti dabartinės optimizavimo kampanijos rezultatus su ankstesnių kampanijų rezultatais. Taip galėsite geriau įvertinti, ar jūsų SEO pastangos atsiperka ir kiek jos atsiperka.

 

Jei SEO iki šiol nebuvo prioritetas, auditas bus geras atspirties taškas, kad pamatytumėte, kokioje padėtyje esate, pateikdamas momentinę nuotrauką laiko momentu t=0, kad vertindami rezultatus turėtumėte lyginamąjį etaloną.

 

Įprastas SEO audito kontrolinis sąrašas apima

Techninis SEO – techniniai jūsų svetainės aspektai užtikrina, kad paieškos sistemos galėtų ją nuskaityti ir indeksuoti. Kaip teigiama „Moz“ „SEO poreikių hierarchijoje“, naršymo prieinamumas yra bet kurios SEO strategijos pagrindas (todėl techninis SEO turėtų būti jūsų SEO audito pradinis taškas);
On-page ir off-page analizė – On-page SEO daugiausia dėmesio skiriama puslapio turiniui ir HTML elementams (jie padeda paieškos sistemoms suprasti tinklalapio atitikimą paieškos užklausai). Priešingame poliuje esantis ne puslapio SEO susijęs su išorinėmis nuorodomis ir kitais signalais (prekės ženklo paieškos, prekės ženklo paminėjimai, atsiliepimai ir t. t.), kurie kuria jūsų svetainės autoritetą ir patikimumą;
Turinio spragos ir galimybės – nors turinys yra puslapio SEO dalis, jam audito metu reikia skirti atskirą skyrių. Kaip nurodyta „SEO poreikių hierarchijoje“, turinys prisideda ir prie ne puslapio SEO (nes jis gali suteikti jūsų svetainei patikimų nuorodų, citatų ir kt.). Todėl turinio tikslas yra dvejopas – didinti organinį srautą ir gerinti autoritetą;
Vartotojo patirtis – be tinkamo ir kokybiško turinio, paieškos sistemos siekia suteikti naudotojams geriausią bendrą patirtį. Todėl jos visada teiks pirmenybę svetainėms, kurios atitinka naujausią geriausią UX praktiką.

Kodėl SEO auditas svarbus elektroninės prekybos svetainėms?

Paieškos sistemos yra organinio srauto sargai.

Žinoma, yra daugybė srauto šaltinių, tačiau nesvarbu, koks jūsų biudžetas, įmonės dydis ir patirtis, organinis srautas turėtų būti jūsų strategijos dalis.

Kaip rodo statistiniai duomenys, organinis srautas sukuria dideles galimybes elektroninės prekybos įmonėms:

Nenuostabu, kad, atsižvelgiant į tai, jog apsipirkimas yra viena populiariausių veiklų internete, prognozuojama, kad iki 2022 m. e. prekybos pajamos pasieks 54 trilijonus JAV dolerių. Tačiau ši pramonės šaka taip pat tampa labai konkurencinga.
81 proc. žmonių produktų ir (arba) paslaugų ieško internete. Iš tiesų, asmenys kasdien naudojasi paieškos sistemomis.
Po nukreipiamosios ir mokamos, organinis srautas sukuria didžiausią konversijų skaičių;
33 % interneto svetainių pajamų gaunama iš organinio srauto, užfiksuotas 21 % metinis augimas;
Organinis srautas yra ilgalaikis. Mokamas srautas trunka tiek, kiek mokate, o organiniam srautui įsitvirtinti reikia daugiau laiko, tačiau jis išlieka daug ilgiau (ir mažiau vargina biudžetą).
Jei žiūrite bendrą statistiką, pamatysite, kad organinis srautas ir toliau išlieka tarp pirmųjų e. prekybos konversijų / pajamų šaltinių, priartėdamas prie mokamo srauto. Taigi, SEO niekur nedings ir artimiausiu metu.

Labai konkurencingoje elektroninės prekybos pramonėje labai svarbu, kad jūsų elektroninės prekybos svetainė užimtų aukštas pozicijas paieškos rezultatų puslapiuose (SERP).

Dabar, kai jau suprantate, kodėl SEO yra svarbus elektroninei prekybai, pasinerkime tiesiai į pagrindinius svetainės audito žingsnius!

 

Elektroninės komercijos SEO audito kontrolinis sąrašas
Štai pagrindiniai elementai, kuriuos norite įvertinti atlikdami e. prekybos svetainės auditą:

 

1. Techninis SEO

Kaip jau minėjome anksčiau, techninis SEO – tai techninis SEO, kurio esmė – užtikrinti, kad paieškos sistemų robotai lengvai peržiūrėtų, indeksuotų ir reitinguotų jūsų e. komercijos svetainę.

 

Naršymo galimybė
Paieškos sistemos naudoja robotus (dar vadinamus „vorais“) turiniui atrasti. Norėdami tai padaryti, jie seka nuorodas, būtent todėl jūsų svetainės atrandamumui didelę įtaką daro tiek išorinės, tiek vidinės nuorodos. Robotai, pasiekdami jūsų svetainę, analizuoja jos struktūrą, kad nustatytų jos tinkamumą ir vietą SERP.

Naršymas yra pats pirmas reitingavimo proceso žingsnis, tačiau žinote, kas sakoma: „pirmas įspūdis yra paskutinis įspūdis“. Kad paieškos sistemos neatmestų jūsų svetainės indeksavimo arba nesuteiktų žemos pozicijos, norite turėti visiškai optimizuotą sąranką.

SEO auditas turėtų prasidėti nuo jūsų elektroninės prekybos svetainės peržiūrėjimo. Yra keletas įrankių, imituojančių nuskaitymo procesą, ir galite juos sukonfigūruoti taip, kad elgtųsi kaip jus dominanti paieškos sistema („Google“, „Bing“ ir kt.). Jie diagnozuos technines problemas, į kurias reikia atkreipti jūsų dėmesį.

Panagrinėkime kai kuriuos techninius aspektus, kurie yra svarbūs nuskaitymo procese:

 

Robots.txt
Robots.txt faile paieškos sistemų robotams nurodoma, ką leidžiama ir ko neleidžiama nuskaityti ir indeksuoti jūsų svetainėje. Šį failą paprastai rasite adresu:

 

<code> https://www.domain.com/robots.txt </code>

Bus tam tikrų elektroninės prekybos svetainės dalių, kurių nenorite, kad naršytų ir indeksuotų (pavyzdžiui, bandomųjų puslapių, padėkos puslapių, pirkinių krepšelio puslapių ir t. t.). Tačiau būkite atsargūs nustatydami Robots.txt failą, kitaip rizikuojate neleisti paieškos sistemų robotams rasti svarbių jūsų svetainės vietų.

 

pipedrive robots txt

 

Pavyzdžiui, „Pipedrive“ neleido paieškos sistemų robotams nuskaityti ir indeksuoti kai kurių savo pakatalogių, įskaitant svetainės skyrius „Akademija“ ir „Pardavimų prieštaravimai“. Panėrę dar giliau, matome, kad „Pipedrive“ nurodė paieškos sistemoms neleisti pasiekti kategorijos puslapio „Mėgstamiausi“ iš Pardavimų prieštaravimų poaplankio.

 

Metarobotai
Metarobotai yra panašūs į Robots.txt failą ta prasme, kad jie nurodo paieškos sistemoms, kaip nuskaityti jūsų svetainę. Tačiau metarobotai taip pat leidžia pateikti papildomų nurodymų, pavyzdžiui, ar puslapį indeksuoti, ar ne, ir ar sekti jame esančias nuorodas.

Tai rekomenduojama daryti, jei turite puslapių, kuriuos norite, kad jie būtų nuskaityti, bet nebūtų rodomi SERP, arba jei nenorite perkelti savo domeno nuorodų autoriteto į juose esančias nuorodas. Tokie puslapiai gali būti tie, kuriuose yra dubliuojančio turinio (pvz., filtrų puslapiai).

 

XML svetainės žemėlapis

XML žemėlapis – tai tiesiog visų svarbių jūsų svetainės puslapių sąrašas.

Kaip minėjome, naršymo procesą sudaro paieškos botų sekimas nuorodomis ir naujo turinio aptikimas iš vienos nuorodos į kitą. Jei svarbiuose jūsų svetainės puslapiuose nėra vidinių nuorodų (apie jas plačiau kalbėsime vėliau), paieškos robotams gali būti sunku juos rasti ir nuskaityti.

XML žemėlapis suteiks jūsų svetainei daugiau struktūros, neleisdamas paieškos robotams nepastebėti svarbių jos dalių, o nuskaitymo procesas taps efektyvesnis.

Pasak „Google“, XML žemėlapis labiausiai naudingas labai didelėms svetainėms, turinčioms daug medijos turinio. Elektroninės prekybos svetainės paprastai būna ypač didelės, nes jose daug filtrų puslapių, kategorijų puslapių ir produktų puslapių. Jose taip pat yra daug medijos turinio dėl produktų vaizdų, vaizdo įrašų ir kt. Todėl svetainės žemėlapis būtų dar naudingesnis struktūrizuojant svetainę paieškos robotams.

 

unbounce svetainės žemėlapis

Žvelgdami į „Unbounce“ XML svetainės žemėlapį matome, kad pagrindiniame faile yra 12 svetainių žemėlapių. Tada kiekvieną svetainės žemėlapį sudaro išsamus tinklalapių sąrašas.

Jei tokio žemėlapio dar neturite, pats laikas jį pateikti. Jei turite, įsitikinkite, kad jis nuolat atnaujinamas.

 

Indeksavimo analizė

Robotams nuskaičius jūsų svetainę ir pripažinus ją tinkama, jie išsaugo naujausią jos HTML versiją didelėje duomenų bazėje (dar vadinamoje „Google“ paieškos indeksu).

Svarbu žinoti, kad, atlikus elektroninės prekybos svetainės auditą, užtruks šiek tiek laiko, kol paieškos robotai vėl pradės naršyti jūsų svetainę ir indeksuoti naująją HTML versiją.

Atliekant SEO auditą, dažniausiai pasitaikančios indeksavimo problemos yra šios:

 

pasikartojantis turinys
Dubliuojantis turinys – tai turinys, kuris pateikiamas keliuose puslapiuose, nesvarbu, ar tai būtų to paties domeno, ar kelių domenų turinys.

Tačiau nesijaudinkite. „Google“ supranta, kad tam tikri dubliuojančio turinio tipai nėra kenkėjiško pobūdžio. Tačiau baudos bus taikomos tada, kai dubliuojantis turinys bus kuriamas tik siekiant manipuliuoti paieškos sistemomis.

Apie tai užsiminėme anksčiau – jūsų, kaip elektroninės prekybos įmonės, svetainėje greičiausiai bus filtruojamų puslapių, dėl kurių kyla dubliuojamo turinio rizika. Kai naudotojai turi galimybę filtruoti produktus pagal tokius kintamuosius kaip tipas, dydis, spalva ir t. t., jūsų esamas turinys paprasčiausiai susiaurinamas, taip sukuriant kelis to paties produkto turinio egzempliorius. Tas pats gali nutikti ir su kategorijų puslapiais.

Dar vienas spąstai yra susiję su produktų aprašymais – paprasčiausiai nukopijuojant gamintojo pateiktą aprašymą, paieškos robotai automatiškai signalizuoja, kad susiduria su dubliuojančiu turiniu.

Sprendimas: Kanoninės žymos

Nors paieškos sistemos nebaudžia už dubliuojantį turinį, kuris atsiras natūraliai (pvz., iš filtruojamų puslapių), vis tiek norite išvengti bet kokios painiavos indeksavimo metu.

Turinio dubliavimo problemas galite išspręsti nurodydami paieškos sistemoms, kurį URL adresą jos turėtų indeksuoti ir reitinguoti. Tiesiog naudokite rel=canonical atributą su originalia URL versija, kurią norite rodyti SERP.

 

hm filtrai

 

Pavyzdžiui, „H&M“ leidžia lankytojams filtruoti kiekvieną drabužių skyrių (šiame pavyzdyje – sukneles) pagal dydį, spalvą, modelį ir tipą.

Kad paieškos sistemos neindeksuotų nė vieno iš šių filtrų puslapių, H&M nurodė pagrindinę puslapio versiją, kuri turėtų būti reitinguojama SERP:

 

hm rel canonical

 

Vidinės nuorodos
Be XML svetainės žemėlapio, gera vidinių nuorodų strategija taip pat gali padėti išvengti nuskaitymo problemų. Jei strategiškai susiejate nuorodas į savo puslapius, paieškos robotams bus lengviau naršyti po svetainę ir nustatyti tuos svarbius puslapius.

Organizuokite vidines nuorodas taip, kad sukurtumėte paprastą ir aiškią architektūrą paieškos sistemoms:

 

svetainės architektūra
Šaltinis

 

Pageidautina plokštesnė architektūra – mažiau nuorodų nuo pradinio puslapio iki svarbių puslapių – nes tai leidžia paieškos robotams lengvai nuskaityti jūsų svetainę.

Žinoma, gera tarpusavio nuorodų strategija taip pat prisideda prie organinio srauto didinimo.

Tačiau vidinės nuorodos gali sukelti nemažai indeksavimo problemų, kaip matyti toliau.

 

404s
Ši klaida atsiranda, kai nuoroda veda į neegzistuojantį jūsų svetainės puslapį. Priklausomai nuo to, dėl kokios priežasties jos atsiranda, jų poveikis jūsų SEO optimizavimui skiriasi. Apskritai idealu sumažinti tokių 404 klaidų skaičių, nes jų nemėgsta nei naudotojai, nei paieškos sistemos.

 

nozbe 404 klaidos puslapis

 

404 klaidos puslapiai gali atsirasti dėl įvairių priežasčių:

Sugadintos vidinės nuorodos – jos atsiranda dėl to, kad sąmoningai ištrynėte esamus puslapius (pavyzdžiui, labai senus puslapius) iš savo svetainės arba neteisingai susiejote du puslapius (t. y. neteisingai nurodėte URL). Sugedusios nuorodos neigiamai veikia naudotojų patirtį ir paieškos robotų gebėjimą nuskaityti jūsų svetainę.
Minkšti 404 – tai puslapiai, kurie nebeegzistuoja, tačiau dėl tam tikrų serverio problemų jie grąžina 200 būsenos kodą. Tai rodo, kad puslapio grąžinimo užklausa pavyko. Kalbant apie poveikį SEO, minkštieji 404-ieji eikvoja paieškos sistemų naršymo biudžetą. Užuot skyrę laiko iš tikrųjų egzistuojantiems puslapiams, paieškos robotai naršo ir indeksuoja šiuos minkštuosius 404 (kurių neidentifikuoja kaip tikrųjų 404).
Nėra jokios stebuklingos paslapties ar įrankio, kuris padėtų išvengti tokio tipo klaidų jūsų svetainėje. Turite reguliariai stebėti ir taisyti 404 klaidas. Puiki žinia yra ta, kad galite lengvai jas atkurti naudodami „Google Search Console“ arba kitus įrankius.

Jei šie puslapiai jau buvo indeksuoti, paieškos sistemos juos tiesiog pašalins iš indekso, todėl jie nebus rodomi SERP. Tai pageidautina tiems tyčia pašalintiems puslapiams.

Galiausiai, norėdami sumažinti poveikį naudotojų patirčiai, galite sukurti pasirinktinį 404 puslapį.

 

Peradresavimas
Yra keletas būdų, kaip ištaisyti 404 klaidų puslapius, atsiradusius dėl neveikiančių nuorodų. Vienas iš tokių būdų – naudoti 301 nukreipimą į kitą atitinkamą puslapį, kuris geriausiai atitinka naudotojo ketinimus, arba į savo pagrindinį puslapį.

Jei 404 puslapis turėjo geros reputacijos atgalinių nuorodų ir didelį lankomumą, nenorite, kad nuorodų autoritetas išsisklaidytų – būtent taip padeda nukreipimas.

 

 

 

HTTPS
Dar vienas reitingavimo signalas yra HTTPS protokolas, kuris užtikrina saugų ryšį su jūsų svetaine.

Įdiegus HTTPS per SSL sertifikatą bus apsaugoti kliento duomenys (pavyzdžiui, prisijungimo duomenys ir slapta informacija, pavyzdžiui, kredito kortelių informacija). SSL sertifikatas šifruoja iš naršyklės į svetainės serverį perduodamus duomenis, todėl programišiai jų negali perimti.

 

adobe saugus ryšys

 

Būtinai patikrinkite, ar visi jūsų svetainės ištekliai (pavyzdžiui, paveikslėliai, vaizdo įrašai ar scenarijai) taip pat talpinami saugiais URL adresais.

 

2. Puslapio SEO
Puslapio SEO – tai HTML elementai ir tinklalapio turinys, kuriuos galima optimizuoti. Visi šie puslapio optimizavimo veiksmai turėtų būti pagrįsti jūsų raktinių žodžių tyrimu.

 

Raktinių žodžių tyrimas
Raktinių žodžių tyrimas padės jums suprasti savo tikslinę auditoriją. Atradę raktinius žodžius, kuriuos jie dažniausiai vartoja, galėsite pradėti kurti puslapio turinį, atitinkantį jų poreikius.

Pirmiausia sudarykite jūsų elektroninės prekybos verslui svarbių raktažodžių sąrašą. Neabejotinai turite galvoje keletą raktažodžių, pagal kuriuos norėtumėte užimti aukštas pozicijas, todėl pradėkite nuo jų paieškos raktažodžių tyrimo įrankyje (Moz, SEMrush, Ahrefs ir kt.). Gausite panašius, susijusius raktažodžius, taip pat paieškos apimtį ir sunkumus, pagal kuriuos norite užimti pozicijas.

Kitas dalykas, kurį galite padaryti, tai rankiniu būdu įvesti raktažodį į „Google“ ir pažiūrėti, kokius pasiūlymus gausite, taip pat patikrinti skiltį „Paieškos, susijusios su“ arba „Žmonės taip pat klausia“. Taip pat naudinga ištirti konkurenciją.

Antra, reikia pasirinkti, į kokius raktažodžius iš savo sąrašo orientuotis, ir bus keletas kintamųjų, į kuriuos norėsite atkreipti dėmesį – paieškos apimtis, raktažodžių sudėtingumas, net kaina už paspaudimą (CPC). Tinkami paieškos apimties ir raktinių žodžių sudėtingumo skaičiai labai priklauso nuo jūsų pramonės šakos. Nors rasti tinkamą pusiausvyrą tarp paieškos apimties ir raktinio žodžio konkurencingumo gali būti sudėtinga, svarbiausi yra ilgieji raktiniai žodžiai.

Galiausiai įsitikinkite, kad šie tiksliniai raktažodžiai atitinka jūsų naudotojų ketinimus (kurie elektroninės prekybos versle greičiausiai bus transakciniai).

Dabar, kai susiaurinote sąrašą, metas įtraukti šiuos tikslinius raktažodžius į puslapio turinį.

Profesionalų patarimas – raktinių žodžių tyrimas nėra vienkartinis veiksmas. Atlikdami SEO auditą, būtinai atnaujinkite ir raktažodžių tyrimą. Nuolat besikeičiančioje pramonės šakoje, tokioje kaip elektroninė prekyba, dabartiniai tiksliniai raktažodžiai gali būti nebeaktualūs arba gali atsirasti naujų raktažodžių.

 

 

Antraštinės žymos
Pavadinimo žymos rašomos HTML kode ir rodomos, kai puslapis rodomas SERP, naršyklės skirtuko pavadinime, žymėse, taip pat kai naudotojai dalijasi nuoroda socialiniuose tinkluose.

Geriausia SEO praktika pataria į antraštinę žymą įtraukti pagrindinį puslapio raktažodį. Elektroninės prekybos verslui taip pat pravartu įtraukti įmonės pavadinimą.

Norite turėti patrauklią antraštinę žymą, kuri įtikintų naudotojus atversti jūsų tinklalapį.

 

etsy meta pavadinimas

 

Etsy pateikia gerą SEO palankios antraštinės žymos pavyzdį. Ji švari ir taip pat apima prekės ženklą.

 

Meta aprašymai
Meta aprašymai yra labai svarbūs siekiant padidinti paspaudimų skaičių (CTR). Nors jie tiesiogiai nelaikomi reitingavimo veiksniu, jie gali turėti įtakos jūsų gaunamam organiniam srautui.

Viena vertus, naudotojų ieškomi raktažodžiai išryškinami paryškintai – tai gali paskatinti juos spustelėti jūsų tinklalapį. Būtinai įtraukite tikslinius raktažodžius į aprašymą, kad galėtumėte visapusiškai pasinaudoti šia paieškos sistemų teikiama funkcija.

Kita vertus, kaip elektroninės prekybos įmonė, į aprašymą galite įtraukti tam tikrų paskatų. Jei teikiate nemokamą pristatymą, nuolaidas ar kitas lengvatas, būtinai jas įtraukite ir atkreipkite naudotojų dėmesį.

 

Macys meta aprašymas

 

Pavyzdžiui, „Macy’s“ naudojo didžiąsias raides, kad pabrėžtų nemokamo pristatymo galimybę.

 

Antraštės
Antraštės taip pat nebūtinai yra reitingavimo veiksnys, tačiau jos padeda paieškos sistemoms suprasti, apie ką yra jūsų turinys. O kuo geriau paieškos sistemos supras jūsų turinį, tuo geresnį reitingą gausite pagal atitinkamas užklausas.

Antraštės taip pat padės padaryti jūsų turinį skaitomesnį, o žinome, kad paieškos sistemos skaitomumą laiko reitingavimo veiksniu. Skaitytojams jos taip pat patinka, nes jiems lengviau peržvelgti tekstą ir patikrinti, ar tame puslapyje gali rasti tai, ko jiems reikia.

Įsitikinkite, kad turite vieną H1, į kurią įtrauktas pagrindinis raktažodis (tačiau būkite atsargūs, H1 nėra tas pats, kas antraštinė žyma). Tada įtraukite H2-H6, kad išskaidytumėte dideles teksto dalis.

 

Alternatyvus tekstas
Paieškos sistemų robotai negali skaityti paveikslėlių, todėl svarbu prie jų įtraukti alt atributą.

Į alt tekstą taip pat galite įtraukti tikslinį raktažodį, jei jis iš tiesų suteikia pridėtinės vertės ir apibūdina, apie ką yra paveikslėlis.

Atlikdami svetainės auditą, turite užtikrinti, kad visi jūsų paveikslėliai turėtų atitinkamus alt tekstus.

 

Tarpusavio susiejimas
Techninio SEO skyriuje aptarėme vidinių nuorodų naudojimą, tačiau yra dar vienas jų aspektas, turintis įtakos puslapio SEO.

Atlikdami tarpusavio nuorodų susiejimą turėtumėte būti strategiški. Priklausomai nuo to, kaip susiesite puslapius tarpusavyje, paieškos sistemoms bus signalizuojama, kuris iš jų yra svarbesnis, ir jos jį įvertins aukščiau. Taigi susiekite savo puslapius su svarbiais puslapiais, kuriuos norite reitinguoti pirmajame SERP puslapyje. Paprastai tai yra tie, kurie nukreipti į didelės apimties raktinius žodžius ir kurie yra išskirtinės kokybės (t. y. jūsų geriausias turinys).

Be to, įsitikinkite, kad jūsų inkaro tekstas tiksliai arba iš dalies atitinka puslapio, į kurį norite pateikti nuorodą, tikslinį raktažodį.

 

Puslapio turinys (raktažodžių optimizavimas)
Galiausiai, turinys yra svarbiausia bet kurio tinklalapio dalis. Visi ankstesni HTML elementai prisidėjo prie SEO palankios puslapio struktūros kūrimo jūsų šauniam turiniui.

Vėliau daugiau kalbėsime apie jūsų turinį, o dabar nepamirškite, kad labai svarbu, jog jis būtų optimizuotas pagal raktinius žodžius. Būtent todėl pirmiausia atlikite raktinių žodžių tyrimą – kad suprastumėte savo tikslinę auditoriją ir sugalvotumėte temas, kurios atsakytų į jos užklausas.

 

Premija: e. prekybai skirti puslapiai
Yra dviejų tipų puslapiai, kuriuos turės bet kuris e. prekybos verslas – produktų ir kategorijų puslapiai.

Apie tai užsiminėme anksčiau: šių e. komercijos puslapių optimizavimas gali būti sudėtingesnis nei kitų tipų svetainių optimizavimas. Jiems būdingos tam tikros savybės – didelis produktų skaičius arba kintančios atsargos – dėl kurių gali kilti kai kurių pirmiau minėtų problemų (nuskaitymo biudžetas, pasikartojantis turinys arba vidinių nuorodų problemos).

 

Produktų puslapiai
Nesvarbu, kokį produktą parduodate, visos nuorodos jūsų svetainėje turėtų vesti į produktų puslapius (nes konversijos yra jūsų galutinis tikslas, tiesa?).

Apžvelkime keletą geriausios e. prekybos SEO praktikos pavyzdžių:

Kiekvienas produktas turėtų turėti unikalų ir raktažodžiais optimizuotą meta pavadinimą ir aprašymą.
Produktai neturėtų būti nurodyti du kartus ir turėtų turėti unikalius URL adresus.
Į URL adresus neturėtų būti įtraukiamos kategorijos (norite, kad produktai būtų matomi keliuose filtruose / ekranuose). Produktų puslapių URL adresai turi būti švarūs ir trumpi.
Kiekvienas gaminys turėtų būti nurodytas bent viename indeksuojamame kelyje. Kaip parodyta anksčiau, nenorite indeksuoti visų atvejų, kai jūsų produktai rodomi (pvz., filtrų puslapių), todėl paieškos sistemoms nurodysite jų neindeksuoti. Tačiau įsitikinkite, kad kiekvienas gaminys nurodytas indeksuojamame kelyje.
Iš sandėlio išimtus produktų puslapius galima palikti indeksuojamus, jei jie laikini, tačiau įsitikinkite, kad rekomenduojate susijusius produktus, kol atsargos bus atkurtos. Taip neprarasite srauto.

Burberry nėra sandėlyje

 

Jei gaminio visam laikui nebeturėsite, galite naudoti 301 nukreipimą į kitą artimiausią susijusį puslapį (arba net į gaminio kategorijos puslapį), kad neiššvaistytumėte nuorodų, sukauptų pradiniame nebeturinčio sandėlyje gaminio puslapyje.

Į produktų puslapius įtraukite atsiliepimus

Kategorijos puslapiai
Kiekvienas kategorijos puslapis turėtų turėti unikalų meta pavadinimą ir aprašymą.
Kaip jau minėta, nenorite indeksuoti filtrų puslapių (kad išvengtumėte turinio dubliavimo ir nuskaitymo biudžeto problemų). Tačiau reikia indeksuoti pagrindinius kategorijų puslapius, kurie yra jūsų svetainės pagrindinės navigacijos dalis.
Kiekvienas kategorijos puslapis turėtų būti skirtas tam tikram raktažodžiui. Būdami indeksuojami, norite, kad šie puslapiai būtų reitinguojami.

3. Ne puslapio SEO
Nepuslapio SEO reiškia visus išorinius šaltinius, kurie gali turėti įtakos jūsų e. prekybos svetainės reitingui SERP. Iš esmės, optimizavę svetainę, turite paskleisti apie ją žinią.

Atkreipkite dėmesį, kad ne puslapių SEO neapsiriboja atgalinėmis nuorodomis. Nors jos vis dar yra svarbiausias signalas, apie autoritetą ir patikimumą gali signalizuoti ir kiti šaltiniai (pavyzdžiui, nesusiję paminėjimai, prekės ženklo paieškos, atsiliepimai specialiose svetainėse ir t. t.).

Tačiau e. prekybos SEO auditą norite pradėti nuo toliau nurodytų ne puslapio veiksmų:

 

Atgalinės nuorodos
Iki šių dienų atgalinės nuorodos vis dar yra vienas svarbiausių reitingavimo signalų, į kuriuos atsižvelgia paieškos sistemos.

Žinote, kad klientai yra linkę labiau pasitikėti trečiųjų šalių atsiliepimais ir žodžiais iš lūpų į lūpas nei pačia įmone? Būtent taip elgiasi ir paieškos sistemos.

Atgalinės nuorodos – tai išorinės nuorodos iš kitų svetainių, kuriose pateikiamos nuorodos į jūsų svetainę. Jos vaidina svarbų vaidmenį reitinguojant, nes perduoda nuorodų autoritetą jūsų svetainei. Todėl prioritetas turėtų būti atgalinių nuorodų gavimas iš patikimų svetainių, turinčių didelį autoritetą jūsų pramonėje. Tačiau jei prie šių nuorodų yra pridėtas atributas „nofollow“, nuorodų autoritetas nebus perduotas jūsų svetainei. Nors dėl to nelabai ką galite padaryti, net ir nuorodų neturintis paminėjimas gali padidinti jūsų autoritetą. Tačiau vis tiek daugiausia dėmesio skirkite „dofollow“ atgalinėms nuorodoms gauti.

Atgalinių nuorodų gavimo procesas užtrunka, tačiau verta jį atlikti. Yra daug aktyvių nuorodų kūrimo strategijų, kurias galite naudoti, o neveikiančių nuorodų strategija, svečių skelbimas ir dalyvavimas apžvalgose / interviu – tai tik kelios iš jų.

Galiausiai, jei kursite kokybišką turinį (pavyzdžiui, originalius tyrimus), svetainės natūraliai pateiks nuorodas į jį.

Geriausia praktika būtų sekti savo prekės ženklo paminėjimus. Jei atsirastų neigiamų komentarų, galite prisijungti prie pokalbio ir apsaugoti savo autoritetą. Atliekant SEO auditą svarbu apžvelgti turimų atgalinių nuorodų kokybę, kad būtų galima nustatyti lyginamąjį standartą, pagal kurį būtų galima palyginti savo rezultatus po, tarkime, nuorodų kūrimo pastangų.

 

Įsitraukimas į socialinę žiniasklaidą
Socialinė žiniasklaida yra atskirta nuo paieškos sistemų ir neturi tiesioginės įtakos jūsų reitingui.

Tačiau socialinė žiniasklaida labai prisideda prie jūsų reputacijos, autoriteto, matomumo, t. y. prie visų elementų, kuriuos siekiama pagerinti ne puslapio SEO.

4. Turinio auditas
Turinio auditas yra dar viena esminė jūsų svetainės audito dalis, jei ne pati svarbiausia. Galiausiai visa jūsų svetainė yra sukurta remiantis turiniu.

Turinio auditas padeda nustatyti, ar jūsų dabartinės turinio pastangos padeda siekti nustatytų tikslų. Jis taip pat suteikia reikiamų įžvalgų, kad galėtumėte patikslinti savo turinio strategiją ir pasiekti geresnių rezultatų.

Turinio auditas turėtų padėti nustatyti geriausiai veikiančius turinio elementus, temas, kurioms pirmenybę teikia jūsų auditorija (kartu su tomis, kurios eikvoja jūsų išteklius). Turinio auditas taip pat gali atskleisti turinio spragas (galbūt yra temų, su kuriomis jūsų auditorija rezonuoja, bet kurių dar neaptarėte).

Ženkite dar vieną žingsnį į priekį ir įvertinkite savo konkurentų turinį. Galite suprasti, pagal kokius raktinius žodžius jie užima aukštesnes pozicijas, koks jų turinys yra ypač efektyvus, taip pat galimas spragas, kurias galite užpildyti.

 

Yra keletas savybių, kurias jūsų turinys turėtų pažymėti kontroliniame sąraše:

Unikalumas – venkite dubliuojamo turinio problemų ir plono turinio (t. y. žemos kokybės turinio). Vienas iš būdų išspręsti šią problemą, kai negalite jos tiesiog išvengti (kaip filtrų puslapių atveju), yra naudoti re=canonical žymą, kaip nurodėme. Tačiau veiksmingiausias dubliuojančio / plono turinio sprendimas – kurti unikalų ir originalų Pavyzdžiui, rašydami produkto aprašymą, galite pabandyti atsakyti į visus su juo susijusius klausimus, kurie gali kilti naudotojams. Taip pat pravartu pridėti kitų turinio dalių, pavyzdžiui, nuotraukų / vaizdo įrašų ir atsiliepimų.
Naudingumas – informatyvus ir naudingas turinys yra skirtas jūsų pirkėjų personoms ir pagrįstas pirkėjų kelionės etapu, kuriame atsiduria lankytojai. T. y. potencialiam pirkėjui, atsidūrusiam susidomėjimo etape, reikia kitokio turinio nei ilgalaikiam klientui. Taip pat galite sugrupuoti savo kūrinius pagal temų grupes, kad naudotojai galėtų lengvai rasti tai, ko ieško, neišeidami iš svetainės. Jūsų turinys turėtų atitikti lankytojų, o ne paieškos sistemų interesus.
Tikslumas – tai neabejotina, tačiau jūsų turinyje neturėtų būti gramatinių ir (arba) rašybos, taip pat faktų ir (arba) statistinių duomenų, kuriais pagrindžiami jūsų teiginiai, klaidų.
Šviežumas – kad turinys būtų kokybiškas ir aktualus, norėsite jį kartkartėmis atnaujinti ir papildyti.
SEO tinkama struktūra – tai reiškia, kad jūsų turinys turi būti lengvai skaitomas tiek naudotojams, tiek paieškos sistemoms. Būtent tai ir yra puslapio SEO, kaip aptarėme pirmiau. Be to, galbūt norėsite apsvarstyti galimybę optimizuoti turinį SERP funkcijoms, pavyzdžiui, ištraukoms / apžvalgoms / klausimams. Tai galima pasiekti į HTML kodą įtraukiant struktūrizuotus duomenis.
Geriausi iš geriausių – tarp SEO specialistų yra posakis, kad turinys turėtų būti kuriamas taip, tarsi būtų reali galimybė, kad jis bus geresnis už kūrinius, kurie jau yra reitinguojami pagal tikslinį raktažodį. Kuriant turinį norisi bent jau pradėti vadovautis šia nuostata.
Dabar, atlikdami turinio auditą, dirbsite su kai kuriomis plačiomis skaičiuoklėmis. Tai užtruks šiek tiek laiko, tačiau tai yra esminė jūsų svetainės audito veikla. Taip galėsite užtikrinti, kad jūsų turinys būtų aktualus ir kokybiškas, kaip to nori ir paieškos sistemos, ir naudotojai.

 

E-A-T
Galutinis jūsų strategijos tikslas – turėti E-A-T turinį.

Po „Google“ 2019 m. birželio mėn. atnaujinimo, reitinguojant puslapius, daugiau reikšmės suteikta E-A-T.

Nesijaudinkite, tai nėra dar viena sunki užduotis, kurią reikia išbraukti iš kontrolinio sąrašo. Tiesą sakant, visa tai, ką aptarėme iki šiol, veda prie šio galutinio tikslo. Visa jūsų svetainė turėtų demonstruoti:

Ekspertiškumą – kaip tam tikro produkto teikėjas, greičiausiai turite kvalifikuotą komandą, kuri turi dalykinių žinių savo srityje. Tai neabejotinai turite pabrėžti, nes „Google“ vertins ne tik svetainės, bet ir autoriaus E-A-T. Jei turite tinklaraštį, autorių biografijos gali labai padėti. Ekspertiškumas taip pat reiškia, kad reikia laikytis anksčiau pateikto kontrolinio sąrašo – pateikti unikalų, naudingą, tikslų ir šviežią turinį, kuris išsprendžia jūsų auditorijos užklausas.
Autoritetas – visa tai susiję su ne puslapio SEO. Visos išorinės nuorodos, kurias gaunate iš savo srities kolegų, prekės ženklo paminėjimų, bendrinimo socialiniuose tinkluose ir t. t., padeda kurti jūsų autoritetą šioje srityje.
Patikimumas – jis skatinamas keliais būdais. Iš esmės, norite būti skaidrūs ir suteikti klientams saugią patirtį. Prie patikimos reputacijos kūrimo gali prisidėti HTTP, privatumo politika, pinigų grąžinimo ir grąžinimo politika arba kontaktiniai duomenys. O, ir kadangi jau esame šioje vietoje, internetinės reputacijos valdymas taip pat yra istorijos dalis – patikimumą galite atkurti valdydami neigiamus atsiliepimus, kuriuos gaunate atsiliepimų svetainėse.

5. Vartotojo patirtis
Paskutinis, bet ne mažiau svarbus dalykas yra naudotojo patirtis, nes tai taip pat yra reitingavimo veiksnys. Ranguodama rezultatus „Google“ vertina svetainės patogumą.

Štai keletas dalykų, kuriuos reikia turėti omenyje atliekant šią svetainės audito dalį:

 

Patogumas mobiliesiems įrenginiams
Nuo 2019 m. „Google“ indeksavimui ir reitingavimui daugiausia naudoja mobiliąją svetainės versiją. Savaime suprantama, kad mobiliesiems įrenginiams draugiškoms svetainėms SERP bus teikiama pirmenybė.

Be to, prognozuojama, kad iki 2021 m. mobiliosios elektroninės prekybos pardavimai sudarys daugiau nei pusę visų elektroninės prekybos pardavimų. Mobilioji prekyba auga.

 

„mobile-first“ indeksas

 

Vien šių dviejų argumentų turėtų pakakti pagrįsti, kodėl reikia pereiti prie mobiliųjų svetainių.

 

Svetainės ir puslapio greitis
Nei naudotojams, nei paieškos sistemoms nepatinka lėtos svetainės. Kalbant apie naudotojų patirtį, ilgas įkėlimo laikas gali padidinti atmetimo ir krepšelio palikimo rodiklius, o galiausiai gali sumažinti jūsų konversijų rodiklius. Kalbant apie SEO, jūsų svetainė neabejotinai užims žemesnes pozicijas.

Atlikdami auditą, būtinai sužinokite, kokie elementai lėtina jūsų svetainę, ir optimizuokite juos, kad pagerintumėte greitį.

 

Kaip naudotojai naudojasi jūsų svetainės vidine paieška?
Jūsų vidinė svetainės paieška yra puikus šaltinis, nes iš pirmų rankų gaunate duomenų apie tai, kaip naudotojai sąveikauja su jūsų svetaine. Naudodami „Google Analytics“ galite stebėti naudotojų į paieškos juostą įvestus raktažodžius ir kai kuriuos iš jų netgi galite naudoti atlikdami raktažodžių tyrimus.

Taip pat galite atrasti labiausiai ieškomas prekes savo parduotuvėje (ir panaudoti jas kampanijose) arba nustatyti temas, kuriomis naudotojai labiausiai domisi. Jei atlikę paiešką naudotojai ir toliau lieka jūsų svetainėje, vadinasi, jūsų turinys tenkina jų poreikius. Priešingu atveju turite prie jo padirbėti.

Apskritai paieškos funkcija pagerina naudotojų patirtį, nes naudotojai gali be vargo naršyti jūsų svetainėje. Ji taip pat suteikia vertingų įžvalgų, kurios padės įgyvendinti ir toliau optimizuoti puslapio SEO.

 

Atmetimo rodiklis, vidutinis puslapio lankymo laikas ir išėjimo puslapiai
Google Analytics pateikia naudingus rodiklius, kurie padės nustatyti, kaip naudotojai sąveikauja su jūsų svetaine.

Elektroninės komercijos svetainėms idealiai tinka mažesnis atmetimo rodiklis. elektroninės komercijos svetainių atmetimo rodiklis paprastai siekia 20-45 %. Norite, kad jūsų svetainė juos užkabintų, kad jie pereitų iš puslapio į puslapį ir galiausiai konvertuotų. Norint pagerinti atmetimo rodiklį, reikia optimizuoti (įskaitant turinį ir vidines nuorodas).

Vidutinis puslapyje praleistas laikas neatsiejamas nuo atmetimo rodiklio. Tai dalis, padedanti išlaikyti naudotojų prisirišimą prie jūsų svetainės. Kuo ilgiau jie praleidžia vartodami jūsų turinį, tuo didesnė tikimybė, kad jie konvertuos. Tačiau vėlgi, didesnis vidutinis puslapyje praleistas laikas priklauso nuo turinio kokybės.

Nustatyti puslapius, kurių išėjimo rodiklis yra labai aukštas, taip pat yra optimizavimo proceso dalis. Tiesą sakant, tai dar vienas būdas laiku nustatyti probleminius puslapius. Tada galite patikrinti visus iki šiol aptartus aspektus. Ar puslapis techniškai optimizuotas? Kaip veikia puslapio elementai, ypač turinys?

 

Geriausi SEO įrankiai e. parduotuvės svetainei patikrinti
Paminėjome keletą įrankių, kurie gali labai padėti jums atliekant e. prekybos svetainės SEO auditą.

Dabar metas trumpai pasinerti į geriausius įrankius, kurie gali automatizuoti kai kurias anksčiau aptartas užduotis už jus.

 

SEMrush

Elektroninės prekybos SEO audito įrankis – semrush

 

SEMrush tenkina įvairius paieškos sistemų rinkodaros (SEM) poreikius, iš čia ir kilo jo pavadinimas.

Šis įrankis ypač naudingas atliekant įeinančio ir išeinančio puslapio SEO, įskaitant:

raktažodžių tyrimą (galite matyti, pagal kuriuos raktažodžius esate reitinguojami, taip pat atrasti naujų, susijusių raktažodžių)
Atgalines nuorodas (jų stebėjimas)
Konkurentų analizę (SEMrush yra puikus, nes leidžia gauti visus minėtus duomenis ir apie konkuruojančius domenus).

Ahrefs

Elektroninės prekybos seo audito įrankis – ahrefs

 

Ahrefs yra plačiai pripažinta dėl savo svetainės audito funkcijos, padedančios labiau atsižvelgti į techninę SEO pusę. Galite ją sukonfigūruoti taip, kad ji nuskaitytų jūsų svetainę, ir ji gali grąžinti daugybę techninių klausimų.

Ahrefs taip pat plačiai naudojama atgalinėms nuorodoms nustatyti. Turėdamas įspūdingą indeksą, šis įrankis leidžia naudotojams lengvai nustatyti, kokios svetainės turi nuorodas viena į kitą, kokios svetainės turi nuorodas į konkurentus, bet ne į juos, ir kt. Tai leidžia efektyviai nustatyti nuorodų galimybes.

 

„Google“ paieškos konsolė

Elektroninės prekybos seo audito įrankis – „Google Search Console

 

Google Search Console yra žiniatinklio valdytojų įrankis. Jis bus ypač naudingas nustatant ir taisant technines problemas (galite juo naudotis pateikdami svetainės žemėlapį, nustatydami struktūrizuotų duomenų problemas, klaidas ir kt.)

 

„PageSpeed Insights

Elektroninės prekybos seo audito įrankis – „Google Pagespeed

 

Šis „Google“ teikiamas įrankis pateikia informaciją apie bet kurio tinklalapio (tiek mobiliojo, tiek stalinio kompiuterio) greitį ir pasiūlymus, kaip pagerinti krovimo laiką.

 

Screaming Frog

Elektroninės prekybos seo audito įrankis – Screaming Frog

 

Screaming Frog skirta techniniam SEO, nes gali nuskaityti jūsų svetainę ir grąžinti įvairiausių problemų, įskaitant neveikiančias nuorodas, pasikartojantį turinį, klaidingas metas ir daug daugiau.

 

Majestic SEO

Elektroninės prekybos seo audito įrankis – majestic seo

 

Majestic SEO yra įrankis, skirtas tik nuorodų analizei. Jų ataskaitose pateikiami išsamūs domeno nuorodų rodikliai, pavyzdžiui, „Trust Flow“, „Topical Trust“, „External Links“, „Crawled and Indexed URLs“ ir daug daugiau.

 

WooRank

Elektroninės komercijos seo audito įrankis – woorank

 

WooRank pateikia daugybę duomenų, padedančių atlikti techninę ir on- ir off-page SEO analizę.

Šis įrankis praverčia siekiant užtikrinti, kad jūsų svetainė būtų optimizuota – nuo nuskaitymo ir indeksavimo problemų iki našumo problemų ir raktažodžių bei turinio.

 

Premija – jei norite gauti išsamų SEO įrankių, skirtų pagerinti jūsų pozicijas, sąrašą, peržiūrėkite šį straipsnį.

 

Išvada
Elektroninės komercijos svetainės auditas gali atrodyti sudėtinga užduotis. Be tipinių problemų, su kuriomis susiduriama atliekant bet kokį SEO auditą, elektroninės prekybos svetainės, turėdamos visus tuos produktų ir dinaminius puslapius, apie kuriuos kalbėjome, įneša į šį darbą savo sudėtingumo lygmenį.

Tačiau nebijokite, kai sistemingai pradėsite audituoti savo svetainę, suprasite, kodėl ši užduotis nėra tokia bauginanti. Tam reikia tik laiko, o turint visus po ranka esančius SEO įrankius, net ir tam sugaištamas laikas sumažėja iki minimumo. Būtinai sutelkite dėmesį į gausybę elementų, kuriuos audituosite. Laikykitės sistemingumo.

Kaip jau matėte, daugelis SEO optimizavimo veiksmų susiveda į tai, kad jūsų svetainė taptų patikima ne paieškos sistemoms, o jūsų potencialiems klientams. Kaip elektroninės prekybos įmonei, turėti patikimą svetainę yra dar svarbiau.

Ir paskutinis patarimas – būkite kantrūs. SEO rezultatai ilgainiui įgaus pagreitį.

Sėkmės atliekant SEO auditą!

Parašykite komentarą